Samsung обяви, че очаква печалбата ѝ през последното тримесечие на 2018 г. да се свие с 29%, а продажбите с около 10%. Компанията посочва, като основни причини – по-слабото представяне на пазара за памети и чипове.
Технологичният гигант публикува прогнозата си за финансовите резултати за четвъртото тримесечие на 2018 г. В тях посочва, че очакваните приходи на Samsung ще бъдат около 59 трлн. вона (52.5 млрд. долара) или 9.87% по-малко от генерираните доходи през същия период година по-рано. Оперативната печалба се свива до 10.8 трлн. вона (9.67 млрд. долара), което е с 29% по-слаб резултат спрямо последното тримесечие на 2017 г. Тя е и доста под очакванията на анализаторите, които прогнозираха да фигурира около 13 трлн. вона, пише Bloomberg. Като абсолютна стойност е и най-ниското ниво на печалба от началото на 2017 г.
Позитивизъм след средата на 2019 г.
Samsung прогнозира лошата ситуация да се запази и в началото на новата година. Отново е посочена същата причина – слабо търсене на компоненти. Може да отворим една скоба, че по принцип първото тримесечие на годината не е най-силния сезон за производителите на електроника. Това се дължи на факта, че продажбите на устройства са ниски, поръчките за компоненти също са в застой и целият пазар е в очакване на новите премиери.
Добрата новина е, че Samsung прогнозира значително подобрение на ситуацията през втората половина на годината. Компанията не конкретизира защо, но най-вероятно поради очакванията за пускане на сгъваеми смартфони, по-голямото проникване на умни телефони с OLED екрани, както и на пускането на повече устройства, които поддържат мобилни мрежи от пето поколение (5G).
Китайската връзка и Apple
Слабото търсене в голяма степен е породено донякъде и от обтегнати търговски отношения между САЩ и Китай. Това се отразява, както на поръчките, така и на крайните продажби. В същия момент в азиатската икономика се наблюдава забавяне, което допълнително понижава търсенето. Само преди няколко дни Apple също намали прогнозата, за своите финансови резултати, вследствие на слаби продажби на смартфони основно в Китай. Това донякъде обяснява и очакваните по-ниски резултати на Samsung, тъй като южнокорейския гигант е основен доставчик на компоненти за моделите iPhone.