НОВИНИТЕЛЕКОМИ

A1 пуска пети ТВ канал в България

Телекомът A1 обяви старта на петия си телевизионен канал, който ще бъде фокусиран изцяло с футболно съдържание. Новата програма се казва MAX Sport 4 и в нея ще се излъчват испанското, френското и турското първенство, в комбинация с най-интересните мачове от Латиноамериканското клубно първенство Copa Libertadores (локалният еквивалент на Шампионската лига).

По този начин испанската La Liga се пренася изцяло в новия канал, като до момента се излъчваше по останалите три такива на A1. Новият канал и промените ще станат ясни на 21 януари, когато MAX Sport 4 започва своята програма.

Инвестициите в собствено съдържание

Преди почти две години – януари 2017 г. – дебютираха собствените ТВ канали на A1 (тогава „Мобилтел“). Първоначално бяха три – два посветени на спортни събития и един на екстремни спортове. След ребрандирането на компанията през май 2018 г., компанията промени имената им, а през октомври добави още един спортен канал. Сега вече спортните програми са MAX Sport 1, 2, 3 и скоро 4, а този посветен на екстремните спортове и хобита си запази името EDGEsport. Каналите са налични само за клиенти на телекома.

С добавянето на MAX Sport 4, A1 успява да разшири значително ексклузивните спортни събития, които предлага на своите клиенти. В портфолиото на компанията вече влизат почти всички големи европейски първенства – италианското, испанското, френското, холандското и турското са под покрива на телекома. Освен тях по спортните канали са налични мачовете от футболната Шампионска лига – най-големият турнир на Стария континент, както и баскетболната Евролига. Тенис, хокей (щатско-канадското първенство NHL), голф, MMA (двубоите от UFC) и състезанията от NASCAR също влизат в портфолиото на A1.

Битката за абонатите

Така, за запалените фенове на спорта, ТВ каналите на телекома стават все по-привлекателни. Използването на ексклузивно съдържание за привличане на клиенти не е нова тактика в България. Сателитният оператор „Булсатком“ допреди няколко години притежаваше правата за излъчване на част от футболните първенства, които в момента са в портфолиото на A1. В комбинация с агресивно ниски цени за абонамент, компанията натрупа стабилна потребителска маса и се превърна в най-големия доставчик на телевизия. „Булсатком“ към края на 2017 г. разполага с 625 хил. ТВ абонати, по данни на Комисията за регулиране на съобщенията.

A1 агресивно се опитва да измести компанията по този показател, като основното ѝ оръжие, са именно собствените каналите с ексклузивно спортно съдържание. Данните за 2018 г. още не са публикувани, като за предходната 2017 г., компанията (тогава под името „Мобилтел“) разполага с 470 хил. ТВ абонати. Във финансовия отчет на компанията-майка A1 Group (ребрандиран Telekom Austria Group) не се обявяват точни данни за потребителите на фиксирани услуги. Но австрийската компания коментира в документа, че „продължава положителната тенденция“ при този тип услуги.

Свързани статии

Back to top button