Преди няколко дни Activision и Bungie обявиха, че прекратяват взаимоотношенията си. Създателят на Halo и Destiny поредиците обяви, че продължава самостоятелно развитието си. Раздялата не би трябвало да повлияе върху работата по играта Destiny 3, допълниха от гейм разработчика. Правата за последния им актуален франчайз ще им бъдат прехвърлени от Activision. Това потвърдиха от издателя в съобщение до Комисията по ценни книжа (SEC) на САЩ.
Всичко предполагаше за нормално и добронамерено прекратяване на взаимоотношения между издател и разработчик. Картинката, може да се окаже доста по-грозна. Част от акционерите на Activision са наели консултантската фирма Pomerantz, по опасения, че сделката е вследствие на потенциална измама с акции или нелоялни бизнес практики. Новината беше обявена в официално прессъобщение от консултантската фирма, публикувано на сайта MarketWatch.
За съжаление, не се съобщават подробности за разследването. Възможно е някой от директорите на двете компании, които са движили сделката по разделянето да са имали конфликт на интереси, като са имали изгода от поевтиняване на акциите. Все още потвърждение за тази теория няма. Факт е, че веднага след новината за раздялата между Bungie и Activision, книжата на втората поевтиняха значително. За ден цената на акциите се срина от 51.34 долара за брой на 46.13 долара.
Успехът на Destiny
Причината за реакцията на инвеститорите е, че оригиналната игра Destiny донесе доста солидни приходи на Activision. Първата част генерира 500 млн. долара в продажби само в рамките на 24 часа, плюс още 47.5 млн. долара в рамките на месец. Така за малко повече от 30 дни, играта е доставила около 547 млн. долара приходи.
Двете компании имаха десетгодишно споразумение през 2010 г., според което всички нови игри на Bungie се издават под шапката на Activision-Blizzard (това е пълното име на групата, макар че Blizzard се радва на значителна независимост). Разделянето става две години преди изтичането на този договор. Двете компании не обявиха директните причини за прекратяването на споразумението. Bungie, коментират, че като независимо студио, ще могат да „предложат ново изживяване на играчите“. Индиректно, това може да се чете, като творчески различия относно предстоящото продължение Destiny 3 между издателя и разработчика.
Кои са легендарните Bungie
Bungie са основани през 1991 г. и в началото създават два сравнително успешни франчайза – Myth и Marathon. Те успяват да предизвикват вниманието на по-широката геймърска аудитория едва през 1999 г. с презентацията си на Halo – футуристичен екшън, който трябваше да пренапише правилата на PC игрите. Вместо това година по-късно Microsoft придобиват студиото за неназована сума, но по изчисления на специалисти между 20 и 40 млн. долара. Bungie запретва ръкави и преработва Halo като ексклузивно заглавие за новата (и тогава първа) конзола Xbox на софтуерния гигант. Играта се превръща в истински хит и в голяма степен пренаписва историята на конзолния гейминг. Halo франчайзът не само става най-популярния за Xbox устройствата, но и в голяма степен движи продажбите им дълги години.
През 2007 г. Bungie се отделя като самостоятелно студио, но продължава да разработва Halo игри за Microsoft. Последното заглавие от франчайза, което е в ръцете на студиото е Halo: Reach, след което то запретва ръкави по Destiny. Компанията осъзнава, че за мащабния проект ѝ трябва издател и подписват вече споменатия десетгодишен договор с Activision.