Valve разкри повече подробности относно представянето на своята гейм платформа Steam през 2018 г. Като например, че тя вече е достигнала 90 млн. активни месечни потребители. Компанията също очерта някои от бъдещите си планове за развитие през настоящата година.
Платформата в числа
Данните за изминалата 2018 г. са доста добри за Steam. Платформата привлича вече по 47 млн. активни потребители всеки ден, докато месечните са близо два пъти повече – 90 млн. Всеки месец са осъществени 1.6 млн. продажби на игри или допълнително игрално съдържание (т.нар. DLC-та). В същото време пикът от най-много логнати по едно и също време потребители е 18.5 млн. акаунта.
Steam вече оперира с над 40 световни валути, като през 2018 г. е добавена австралийския долар. Поддръжката на платформата може да се осъществява на 26 езика, като сред новодобавените е виетнамския.
Статистиката на Valve показва, че близо 36.7 млн. потребители са използвали контролер, за да играят някои от заглавията на Steam. Поради тази причина, компанията работи в посока разширяване на списъка с поддържаните устройства.
Друга интересна тенденция е регионалното навлизане на Steam на нови пазари и разширяване на потребителската си база в нови страни. Ако през 2012 г. играчите на платформата са основно от Западна Европа и Северна Америка, то през 2018 г. Азия ги изравнява, като приблизителни обеми клиенти. Другите региони също растат, но не с такива темпове.
Изминалата година беше динамична за Valve. Компанията преработи напълно чата на платформата, засили модерацията на форумите и мненията и още куп други нововъведения.
През 2018 г. беше пуснат и Valve Inventory System, която предоставя лесна и удобна система за предоставяне на уникални виртуални предмети. Продажбата на последните е доста доходоносен бизнес в гейм индустрията в момента. Затова Valve иска да предостави на разработчиците възможността да създават бързо и лесно уникални предмети, които да предлагат на своите играчи. По нейни данни, през 2018 г. са продадени над 3.8 млрд. виртуални предмети.
2019 г. и отвъд
Подобренията продължават и през 2019 г., като разработчикът очерта някои основни направления. Valve виждат в Китай, като основен източник на растеж и затова планират пускането на Steam China. Този ход ще се осъществи посредством партньорство с Perfect World, но подробности по инициативата ще бъдат предоставени през следващите месеци. Другите промени, споменати от Valve включват оптимизации на досегашния услуги, като стрийминга, чата и търсенето в онлайн магазина.