Българската гейм индустрия е неизменна част от IT сектора в страната и се развива с добри темпове, в крак със световните тенденции. Това са част от заключенията, които може да изведем след края на първата вечер от Sofia Game Jam. Събитието е подкрепено от редица гейм студиа, като Gameloft, Ubisoft, Creative Assembly (и SEGA), Haemimont Games, Incineration Production, Black Sea Games и др. Sofia Game Jam продължава цяла седмица с лекции и презентации на различни теми свързани с разработването на видеоигри. Последната част е през уикенда и включва надпревара в създаването на игра в рамките на 48 часа.
На откриването кметът на София Йорданка Фандъкова обяви, че гейм разработчиците са ключов елемент в IT сектора, който формира 5.7% от брутния вътрешен продукт на столицата.
„Около 40 хил. души са заети в IT сектора в София, към който спада и разработването на видеоигри, като за икономиката на града този сегмент е много важен“, обяви Фандъкова, по време на откриването на Sofia Game Jam. „Той е отговорен за 5.7% от БВП на столицата, от които над 20% се падат в сферата на гейм разработването“, допълни тя.
Новите планове
Като потвърждение на думите ѝ, Георги Динчев, студио директорът на Creative Assembly в София, обяви, че новия проект на компанията-майка SEGA продължава с плановете си за наемането на над 100 души в столицата. Японският гигант обяви през 2018 г., че открива QA отдел в България. Динчев допълни, че от ноември той вече е започнал да функционира и да се формират първите екипи.
Самата Creative Assembly в момента работи по първата си напълно самостоятелна игра, която ще бъде официално обявена през 2019 г. Студиото също така се мести в нова сграда в рамките на Бизнес парка.
Жеко Стефанов, водещ гейм продуцент в Gameloft Bulgaria и Васил Георгиев, водещ директор по привличане на клиенти (User acquisition) представиха състоянието на индустрията, както и обясниха защо проучването на пазара е ключов елемент в успеха на всяка една игра. Според тях, мобилните игри ще продължат да движат гейм сектора и през 2021 г. те ще генерират 130 млрд. долара годишни приходи.
И по-практични съвети
Следващите презентации в рамките на откриването на Sofia Game Jam бяха доста по-практически насочени към младите или бъдещи разработчици. Христо Тарнев от Incineration Production представи накратко възможностите на технологията за добавена реалност (AR) и потенциала ѝ в гейминга.
За важността на историята в игрите и интеграцията им в гейм механиките разказа Габриел Добрев, главен изпълнителен и криейтив директор в Haemimont Games. Той даде много интересно сравнение с Библията.
„Можете да кажете, че Библията ще запази своето послание и ефект, ако игнорирате Стария Завет. Но тогава ще се изгуби нейната стойност като пълноценна история“, коментира Добрев.
Други примери той даде за възможността да се интегрира даден сюжет в самите гейм механики.
Росен Янков и Делян Митуцов от Ubisoft споделиха какви са стъпките при създаването на пълнокръвна AAA игра. От зараждането на идеята, до развитието ѝ.
Пълният запис от събитието, можете да видите тук: