Apple обяви финансовите си резултати за последното календарно (и първо за счетоводната 2019 г.) тримесечие на 2018 г. и в тях няма големи изненади. След напоителното писмо до инвеститорите в началото на януари от главния изпълнителен директор Тим Кук, компанията понижи своите очаквания за приходи и печалба през периода. Те вече са реалност, като технологичният гигант спази новите финансови рамки, които зададе преди месец.
Става дума за понижение от 4.5% на приходите до 84.3 млрд. долара на годишна база за периода октомври-декември. Нетната печалба се свива минимално със 100 млн. долара до 19.96 млрд. долара.
Зимният сън на продажбите
По-важният елемент, обаче е друг – във всеки доклад, Apple пуска прогнозни резултати за следващите три месеца. Сравнени на годишна база, те загатват, че спадът на приходите ще продължи в периода януари-март. Компанията очаква продажбите да достигнат между 55 и 58 млрд. долара. Apple отчита приходи от 61 млрд. долара през този период на 2018 г.
Това става независимо от огромните усилия, които компанията положи, за да стимулира продажбите на своите смартфони. Освен от големи отстъпки, в някои пазари дори надминаващи 300 долара за устройство. Apple прибягна и до доста нетрадиционни за тях методи, като дори за кратко пусна на пазара ултрадостъпния модел iPhone SE. Смартфонът от 2016 г. беше спрян от продажба през септември миналата година. Някои анализатори спекулират, дали компанията тества как ще реагират потребителите на истински достъпни „ябълкови“ смартфони.
iPhone обвързаност
Въпреки всички тези мерки, Apple продължава да очаква спад на приходите си, което демонстрира нагледно основните тези на TechTrends за ситуацията в компанията. Прекомерното вдигане на цените на iPhone-ите и огромната зависимост на технологичния гигант от смартфон бизнеса си води до тези резултати.
Според отчета за последното календарно тримесечие, Apple обявява понижение на продажбите на умни телефони от над 9 млрд. долара. Сумата е прекалено голямо и ръста във всички други сегменти не успя да го компенсира. Това показва, че технологичния гигант има да извърви още дълъг път към диверсифициране на своя бизнес и потенциално преориентиране към предлагането на услуги. Важно е да се отбележи, че тези резултати са постигнати в най-силния период за всяка потребителски ориентирана компания, който обхваща коледните и новогодишни празници. Периодът винаги е един от най-силните за Apple.