Microsoft прави първата крачка в премахването на ограниченията в гейм платформите. Игралният портал Xbox Live на компанията ще стане достъпен за почти всички популярни операционни системи и конзоли. Поддръжката за него ще се увеличи и ще включва освен PC, Xbox, но и iOS, Android и дори Nintendo Switch.
Технологичният гигант без да иска обяви това, като на официалната страница на предстоящата конференция GDC в Сан Франциско, компанията публикува информация по темата. Според нея Microsoft ще представи софтуерни инструменти, които да поддържат всички изброени платформи и чрез които отделни разработчици ще могат да правят интегрират функционалности за Xbox Live.
Бърза редакция
В краткото описание по темата беше записано, че Microsoft планира да предостави услугите на Xbox Live за всички платформи.
“Разширяваме Xbox Live, така че той да е наличен за 2 млрд. устройства, а не както до момента само на 400 млн. устройства”, беше записано в представянето на панела. След като информацията беше подета от медиите, в момента тя е значително съкратена и редактирана на официалната страница на GDC. Сега тя гласи единствено, че ще се представят софтуерни инструменти (SDK) за Xbox Live.
В оригиналният текст беше споменато, че Microsoft ще направи изравни възможностите на услугата си във всички платформи. Xbox Live и в момента е достъпна за iOS и Android, но има доста ограничени функционалности. Компанията добавя Nintendo Switch и ще позволи на играчите да прехвърлят цялата си гейм история с постижения, приятели и др. от едно устройство на друго.
Спекулациите
Новината накара доста медии директно да излязат със заглавия, в които обясняват, как Microsoft с този ход ще направи мултиплатформена услуга. Реалните последствия за момента ще са доста по-скромни. Да, това е първата крачка в посока предоставянето на игри за всички изброени платформи. Но, до осъществяването на тези намерения ще трябва да мине доста време.
Първоначално SDK ще позволи интеграцията на Xbox Live в различни игри, които са налични за отделните операционни системи и конзоли. Това не означава автоматично, че ще се изгради единен каталог от заглавия, които да са налични през услугата на всички устройства.
Факт е, че Microsoft в момента не е заел твърда позиция за ексклузивни игри за своята конзола Xbox. Повечето гейм продукти са достъпни на няколко платформи едновременно, което контрастира от стратегията преди няколко години. Например при старта на първия Xbox, Microsoft затвори култовия франчайз Halo само за него. Сега, компанията разчита само на няколко ексклузивни заглавия, като подборът не винаги включва най-хитовите такива.
Макар и бавно, софтуерният гигант прави плахи крачки в унифицирането на РС и Xbox игрите. Подобна беше включването на поддръжка на мишка и клавиатура за заглавията на своята конзола.
Предвид факта, че подробната информация за SDK-а на Xbox Live беше бързо заличена и редактирана, явно компанията тепърва разработва подобна стратегия за унифициране на платформите. Което най-вероятно ще трансформира Microsoft в доставчик на игри (или стрийминг, който компанията планира да тества през тази година), от производител на конзоли.