Щатският телеком AT&T предизвика гнева на експертите и конкуренцията, като ребрандира своята 4.5G мобилна мрежа, като 5G E. Погледнато от техническата страна, това е абсолютна лъжа. Маркетинговия отдел на телекома се възползва от шума покрай новото поколение мобилни мрежи, но напълно заблуждава потребителите.
Тази практика може и вече създава погрешни впечатления на клиентите относно новата технология. И не само. Като част от цялата кампания, AT&T кара производителите на смартфони да добавят индикатора 5G E на всички по-бързи 4G смартфони, които компанията продава и са в мрежата ѝ. Първите такива се появиха преди няколко седмици, а от няколко дни има и информация, че някои от последните модели iPhone (XR, XS и X Max) и iPad Pro също са получили подобна икона.
Това развитие е интересно, тъй като първоначално беше обявено, че AT&T ще представи за 5G E своята мрежа, която поддържа гигабитови интернет скорости. Включването на iPhone XR показва, че телекома е разширил ребрандирането с по-голямата част от своята 4G мрежа.
Последиците са няколко – освен явната лъжа на маркетинговия отдел на AT&T, имаме занижаване на потребителите за възможностите на новата технология, както и за това кои компании реално предлагат устройства, които я поддържат.
В просторния ни анализ, описахме как 5G мрежите ще променят нашия начин на живот, но това ще стане доста по-бавно и няма да се усети толкова ударно, както беше случая с предходното поколение. Технологията дори не е напълно готова, затова и услугите, които се изграждат в момента ще са с по-слаби характеристики. Но ще се развият постепенно и в един момент ще заменят редица други мрежи, както ще отворят вратата за нови възможности.
AT&T не желае да чака и затова прави това ребрандиране. Най-лошото е, че потребителите се хващат масово на тази заблуда. Толкова силно, че дори може да си обясним донякъде резултатите от социологическото проучване, според което американците смятат за лидер в 5G технологиите Apple. Компанията се очаква, че дори няма да пусне официално устройство, което да поддържа новото поколение мрежи през тази година. Даже, старт през 2020 г. е под въпрос, според редица експерти.
Чрез добрия имидж на Apple и лъжливото 5G E се подсилва усещането за прилагането на иновации, което не отговаря на истината. Фактът е, че подобно ребрандиране ще обърка още повече потребителите, особено по-масовите, които трудно правят разлика между отделните поколения и различните аспекти на технологиите.