Motorola представи днес обновената си Moto G серия смартфони. Глобалният дебют беше поставен в Бразилия. Тя включва четири модела, които покриват почти целия спектър от атрактивния ценови сегмент между 300 и 600 лева. Това са Moto G7, Play, Power и Plus. Два от тях дебютираха в България, като вече се предлагат от Vivacom. Като след няколко месеца и другите два ще бъдат достъпни за българските потребители. Наличните в момента са Moto G7 Power и G7 Plus.
„България е един от пазарите, които акцентираме в Европа. Затова и буквално в деня на световната премиера има налични бройки“, коментира Владислав Иванов, генерален мениджър за Югоизточна Европа, по време на представянето на моделите в страната. „Избрахме да стартираме с два смартфона, защото е много трудно да се комуникират цели четири модела“, допълни той.
Moto G7 Plus
Първият модел, който дебютира в България е Moto G7 Plus. По описание на компанията, това е „най-премиум устройството“, което те са пускали до момента. До голяма степен то може да се конкурира с някои смартфони за по 1 000 лева от миналата година. Разполага с голям 6.2-инчов екран, дизайнът е сравнително безрамков, с леко изключение в долната част и много лек прорез за предната камера. Дисплеят е с разделителна способност от 1080х2270 пиксела и съотношение от 19:9. Задният капак е направено от удароустойчиво стъкло Gorilla Glass 3.
Хардуерът също е доста силен с осемядрен процесор и чипсет Qualcomm SDM636. Оперативната памет е 4GB, а вътрешната – 64GB. Последната може да се разширява с допълнителна SD карта.
Основната разлика между G7 Plus и основния модел G7 е в камерите. Първият модел разполага с двойна такава. Базовият сензор е 16MP с оптична стабилизация, а другия е за дълбочина и е 5MP. Предната камера е 12MP. Всички те се възползват от подобрен софтуер за обработка и настройки, подсилен с изкуствен интелект (AI). Една от по-интересните функции включват снимане на видео в забавен каданс от 240 кадъра в секунда. Друга любопитна е възможността правенето на няколко снимки, които след това с помощта на AI наслагва изображението така, че при приближение да не се губят детайли и пиксели.
G7 Plus разполага с лицево отключване, а операционната система е Android 9.0 Pie. Цената му в свободна продажба е 599 лева (основно във веригите магазини), за момента е наличен във Vivacom, където без обвързване с договор скача до 799 лева. При подписване на двугодишен контракт, тя може да падне до 400 лева в брой.
Moto G7 Power
Другият наличен за момента в България модел е Moto G7 Power. Както името подсказва, основното му предимство е огромната 5 000 mAh батерия. Според Motorola, смартфонът може да издържи до 55 часа с едно зареждане, при това, като се използва интензивно. Не са много смартфоните, които предлагат батерия с подобен капацитет, така че ще бъде интересно как ще се представи при тестовете.
G7 Power е ситуиран в долната част на средния сегмент при цена в свободна продажба от 399 лева. За парите си дава доста възможности. Доста от характеристиките са леко занижени спрямо G7 и G7 Plus. Например, разполага само с единична камера с 12MP, без оптична стабилизация или снимане в забавен каданс. Предната също е с една идея по-слаб сензор – 12MP. Чипсетът е свален на Qualcomm SDM632. Подобно на G7 Plus, G7 Power идва с 4GB оперативна и 64GB памет за съхранение, както и USB Type C порт.
Другите осезаеми разлики при G7 Power спрямо по-премиум събрата си са в екрана и дизайна. Първият е с разделителна способност от 720×1570. Предният панел разполага с по-голям прорез. Самият дизайн не включва заден стъклен панел, а доста добре полиран пластмасов. Фактът, че G7 Power е с 33% по-евтин от Plus-а, оправдава всички тези компромиси и запазва доста високо съотношение между цена и качество.
Пазарният контекст
Иванов обобщи ситуацията около бранда Motorola през изминалата 2018 г. Смартфоните от марката излизат за първи път на оперативна печалба, откакто са част от групата на Lenovo. Това може да се проследи и във финансовия резултат на китайския гигант, макар да не се предоставя точна разбивка.
Също така, Motorola успя да е първата с готов 5G продукт, поради модулността на Moto G6. Компанията просто предлага приставка, която прави миналогодишния модел съвместим със следващото поколение мобилни мрежи.
Другите факти, които Иванов изнесе са, брандът е номер едно по продажби на смартфони в Мексико и втори в целия регион на Латинска Америка. В САЩ по активирани устройства Motorola се нарежда на четвърто място. Компанията има силни планове за Европа, като в тях влиза и България. В страната за миналата година брандът си дели четвъртото място (най-вероятно с Honor – подмарка на Huawei).
Версиите с изчистена версия Android One ще са застъпена част от портфолиото на марката, като Иванов допълни, че интересът към подобни устройства е бил доста силен в последните месеци на 2018 г.