Телекомите от години изпитват проблеми да могат да придобиват допълнителни приходи от мобилните си услуги. В момента операторите предлагат само интернет свързаност в тази посока и така започнаха да се превръщат в прости комунални компании. Усилията в опити да се извлекат дивиденти от новите технологии и смартфони започват да дават своите плодове.
България дълго време беше далеч от тези експерименти, но от следващия месец ситуацията ще се промени. Защото оттогава A1 ще започне да предлага мобилни реклами на своите абонати.
Услугата ще се казва SmartAD и ще позволи на оператора да предлага на рекламодателите да позиционират спонсорирани публикации в смартфоните на абонатите. Промоционалното съдържание ще се показва в рамките на различни базови функции на устройствата. Например при отключване, позвъняване, четене на текстови съобщения (SMS) и др.
SmartAD беше представена по време на конференцията Dentsu Digital Camp 2019 миналия четвъртък от Манос Василакис, вицепредседател на борда на CRI Group. Компанията е специализирана в мобилен маркетинг и монетизация. Причината SmartAD да бъде показана на събитието е, че аудиторията му е главно хора от рекламната сфера и бранш. Те биха били заинтересовани за потенциални нови канали, през които да промотират продуктите и услугите на своите клиенти. Официално, българският телеком още не комуникира новината за мобилните реклами.
От гледна точка на потребителите, новината не е най-добрата, тъй като ще виждат „банери“ докато изпълняват тези базови функционалности на своите смартфони. Но за A1 това е потенциален нов източник на приходи, които да се формират от основната дейност на оператора.