Site icon TechTrends България

Stadia – новото име на облачния гейминг на Google

Stadia Google гейминг платформа

Чакането вече приключи, като Google представи официално своята облачна гейм услуга – Stadia. Доскоро позната, като Project Yeti или Project Stream. Чрез тази платформа ще можете да играете последните и най-тежки заглавия от всяко устройство в рамките на своя Chrome браузър. Компанията направи анонса по време на конференцията Game Development Conference. Google освен това създава собствено гейм студио, което да разработва ексклузивни игри за новата платформа.

Stadia ще стартира през 2019 г., като ще бъде налична първо в САЩ, Канада и голяма част от Европа. През лятото, Google ще обяви повече конкретика, като цени и пълен каталог с налични игри за новата платформа. В същия момент разкри доста нови подробности, за способностите на Stadia.

Така, компанията хвърля ръкавицата в сферата на облачния гейминг, където се очаква скоро да навлезе и Microsoft с техния xCloud.

Навсякъде, на всеки екран

Интернет гигантът вече тества услугата под името Project Stream в края на миналата и началото на настоящата 2019 г. Затова този ход не беше неочакван. По време на пробния период, геймърите имаха достъп до Assassin’s Creed: Odyssey. Отзивите от представянето на последната част от популярния сингълплеър франчайз на Ubisoft на облачната платформа бяха до голяма степен позитивни.

Облачната услуга на Google ще бъде достъпна на голямо разнообразие от операционни системи. Тя ще е налична за устройства под Windows 10, MacOS, Chrome OS, умни телевизори с достъп до интернет, както и под Android и iOS.

Stadia използва наличната облачна инфраструктура на Google, което ѝ дава доста силно предимство пред останалите подобни платформи. Освен това, компанията използва над 7 500 периферни системи, за да може да се елиминира максимално забавянето. Общо центровете за данни обхващат 19 региона с над 200 държави и територии, които са свързани в облачната мрежа на Google.

Интернет гигантът обяви, че напълно подкрепя кросплатформеността, така че ако разработчиците решат могат да позволят на геймърите от различни системи да играят в мрежа. Независимо дали са на Xbox конзола или на традиционно PC.

8K обещания

Интернет гигантът обещава, че с помощта на своята инфраструктура постепенно ще може да мащабира и да увеличава възможностите на стрийминг платформата. Целта е доста амбициозна. Ако при Project Stream игрите са излъчвани във FullHD резолюция (1920x1080p) и с 60 кадъра в секунда, то компанията иска скоро да достигне 8K резолюция и 120 кадъра в секунда. Последното ако стане факт, означава, че платформата ще може да се използва от професионални геймъри.

Google си партнира с широк кръг от партньори, сред които са разработчикът на процесори и видеокарти AMD, гейм разработчикът Ubisoft, Epic Games и техния Unreal енджин, както и Bethesda Software и ID Software, Havok и много други.

Освен Assassin’s Creed, по време на конференцията беше обявено, че DooM Eternal ще бъде наличен в Stadia при това в 4K резолюция, с включен HDR и 60 кадъра в секунда. Играта е планирана за края на 2019 г. или началото на следващата, така че в рамките на 12 месеца, Google ще подобри значително възможностите на платформата.

Конзолата става излишна

Противно на прогнозите на повечето медии, Google не представи собствена конзола, което беше очаквано. Защото интернет гигантът покрай обявяването на новата услуга, излезе новината, че хардуерното ѝ звено ще бъде съкратено значително. Но не само това, просто визията на Google изобщо не включва специализиран хардуер.


„Тук няма кутия или конзола, която да ограничава разработчиците и потребителите. Нашите центрове за данни са вашата конзола“ Фил Харисън


„Тук няма кутия или конзола, която да ограничава разработчиците и потребителите. Нашите центрове за данни са вашата конзола“, обяви Фил Харисън, водещият директор на проекта за Google.

Все пак, компанията ще предлага хардуер. Google реши да покаже само собствен контролер, който да може да се използва от потребителите, ако случайно не разполагат с гейм устройство свързано с телевизора. Той има няколко включени възможности – като вграден микрофон и специализиран бутон за стриймване в YouTube. Контреолерът се свързва през безжичната Wi-Fi мрежа.

Освен това Stadia ще може да се използва с друг хардуер на компанията – Chromecast приставката за телевизори. Друг момент е, че Google прави услугата съвместима с максимално количество контролери и периферия, които се намират на пазара.

Интеграция с всичко

Stadia разполага с няколко ключови предимства, които включват тясна интеграция с някои от най-популярните видео стрийминг услуги. Например, ако гледате някой който играе в YouTube и можете с едно натискане да започнете в играта и лобито, в което се намира той. Функцията се казва Crowd Play и може да помогне да се създаде по-добра общност. Също така тя създава възможности за злоупотреби.


Линкове директно към играта в облачната платформа ще могат да се вграждат в рекламите на YouTube


Най-силната възможност е пълното интегриране на Stadia в YouTube. Играчите ще могат с едно докосване да се включвате в забавата. Възможностите тук се разширяват и през рекламите, които също с едно действие да започнете да играете дадено заглавие директно от рекламата в браузъра. Виждате трейлъра на Assassin’s Creed: Odyssey и в края му има бутон „Играй в Stadia“. След пет секунди вече можете да се забавлявате. Без никакво сваляне на файлове.

Функцията State Share ще позволява бързо споделяне в социалните мрежи, като в момента все още се разработва и ще бъде представена по-късно през годината. Друга е възможността за използването на Google Assistant, ако случайно забиете на някое място. Гласовият асистент показва най-популярните решения на дадена ситуация.

Ексклузивни игри

Google може да не пуска собствена конзола, но създава гейм студио, което ще създава игри специално за новата платформа. То ще бъде оглавено от Джейд Реймънд и се казва Stadia Games and Development. Тя няма да е единствената, като Google ще позволи и на останалите студиа да създават съдържание за платформата. На Stadia.dev ще можете да се запознаете с различните инструменти за разработване на игри.

Цялата пресконференция можете да видите тук:

Exit mobile version