През февруари, TechTrends съобщи, че A1 ще започне да предлага специални мобилни реклами, които да се показват при базовите функции на смартфона. В сряда, телекомът обяви официалния старт на услугата SmartAD, но изненадващо той я обвързва с благотворителна кауза. В случая това се изразява, като подкрепа за Националната асоциация за приемна грижа (НАПГ), която осигурява приемни семейства за деца без родители.
Доброволно участие
За разлика от първоначалната презентация на SmartAD, в която изглеждаше, че рекламните функционалности ще бъдат задължителни за всички абонати на A1, реализацията ѝ в момента е с доста различна концепция.
Потребителите ще могат да свалят доброволно и напълно безплатно приложението A1 SmartAD. То ще им позволява да получат допълнителен трафик на данни от 3GB на месец в мрежата на телекома, като замяна трябва да гледат ограничено количество рекламно съдържание. Приложението ще генерира по една статична визия или видео всеки час. Клиповете са с дължина от осем секунди и ще са без звук. A1 SmartAD няма да пречи по никакъв начин на работата на смартфона, уверяват от телекома.
За всяко сваляне на приложението, A1 ще дарява по един лев на НАПГ. Което на пръв поглед не е много, но предвид интересните бонуси, които дава компанията на потребителите, които го ползват, може да се достигне до доста на брой инсталации.
Всички печелят?
Самата концепция е доста интересна и досега поне не е прилагана в България. Телекомът ще продава място за реклама на различни компании или агенции и така ще генерира определени приходи. Част от последните ще отиват за покриване на ангажимента към НАПГ, а останалите към оперативните разходи по приложението и потенциална печалба. В същия момент се предлага добър стимул за потребителите да спечелят допълнителен трафик на данни, като гледат кратки мобилни реклами.