PLAYНОВИНИТЕЛЕКОМИ

Облачният гейминг може да отговаря за 25% от 5G трафика през 2022 г.

Облачният гейминг се очаква като една от големите тенденции за 2019 г., като основните технологични гиганти се подготвят да се включат в надпреварата. В същото време телекомите по целия свят пускат или планират да развият своите мобилни мрежи до пето поколение (5G). В комбинация двете, на теория би трябвало да дадат на геймърите безупречно изживяване – бърза скорост, без забавяне. Основни изисквания за новите облачни игрални платформи на Apple, Google и Microsoft.

antennas-cell-tower-5g

Бързо запълване на капацитета

Операторите очакват облачния гейминг наистина да бъде голямо явление. Повечето от тях смятат, че тези платформи ще отговарят за между 25% и 50% от 5G трафика до 2022 г. Това показва проучване сред 50 телекома, проведено от Openwave Mobility.

Мрежите от пето поколение ще направят облачните гейминг услуги доста привлекателни. Те ще позволяват на потребителите да играят любимите си заглавия навсякъде и на всяко устройство – от смартфон, през таблет и лаптоп, до телевизор. При това бе да се занимават с теглене на големи файлове, инсталации или да мислят дали хардуерът им е съвместим с тях.


John Giere Openwave Mobility„Технологичните гиганти имат амбициозни планове да се превърнат в „Netflix за гейминга“, за което ще им е необходим от три до четири пъти по-голям трафик спрямо този на видеото в момента“Джон Гайър, Openwave Mobility


„Технологичните гиганти имат амбициозни планове да се превърнат в „Netflix за гейминга“, като предоставят широк каталог от игри. В крайна сметка за достъпа до тях ще е необходим от три до четири пъти по-голям трафик спрямо този на стандартните видеа в момента“, коментира Джон Гайър, президент и главен изпълнителен директор на Openwave Mobility. Това определено ще окаже влияние върху поведението на телекомите и техните стратегии за преноса на данни.

Гайър допълни, че развитието на 5G мрежите е в много начален стадий. В същото време, технологичните гиганти буквално „точат лиги“ за дори по-тежки като трафик услуги, като такива базирани надобавена, смесена и виртуални реалности. В комбинация с вече обявените планове за облачни гейминг услуги и продължаващия ръст на видео стрийминга, капацитета на новите мрежи много бързо ще изтънее.

Virtual Reality Cup

Сгъстяване на облаците

Наистина Google, Apple и Microsoft обявиха своите облачни гейминг платформи. Stadia на първата компания вече премина през бета тест през зимата, а последната планира такъв на своята xCloud през настоящата. И трите услуги се очаква да се появят за крайни потребители или в края на 2019 г. или в началото на следващата.

Във всички случаи до 2022 г. те ще са набрали солидна скорост, което в комбинация с узряване на 5G услугите наистина може да доведе до експлозия на трафика.

Свързани статии

Back to top button