Microsoft и Sony обявиха стратегическо партньорство в областта на облачните услуги и решенията свързани с изкуствен интелект (AI). Тепърва ще се уточняват конкретните действия и елементи, които ще обхващат новото сътрудничество. Двете компании са подписали на първо време споразумение за разбирателство, според което те ще разгледат различни варианти при които заедно да разработват решения свързани с облачните услуги и гейм стрийминга.
Параметрите на сътрудничеството
Microsoft описва на своя сайт малко по-подробно насоките, които ще поеме това сътрудничество. Ще се разгледа възможността, как да се използва по-ефективно голямата облачна инфраструктура на интернет гиганта за предоставянето на повече съдържание и развитие на различни стрийминг платформи. От друга страна Sony ще получи възможността да използва Microsoft Azure за развитие на своите стрийминг услуги.
Двете компании, също така ще проучат какви са възможностите за сътрудничество в областта на изкуствения интелект (AI) и на полупроводниците. Последното е обяснено малко по-подробно от Microsoft. Идеята е да се ползва технологията на мощните камерни сензори, които разработва Sony, които намират приложение във все повече смартфони и устройства, и да се комбинират с облачната платформа Azure. Това ще позволи предоставянето на нови AI решения, които може да се доста привлекателни за корпоративни клиенти.
Какво означава всичко това
Преведено на по-прост език, всичко това означава няколко неща. На първо място, Microsoft ще получи потенциална възможност да използва огромния гейминг (а защо не филмов и музикален) каталог на Sony за своите онлайн услуги. Японският гигант стои зад широко портфолио от игри покрай своята конзола PlayStation и платформа PlayStation Network. Доста от заглавията са ексклузивни за нея и това може да отвори огромни врати за Microsoft в разнообразяване на своето гейм съдържание за собствената си конзола Xbox.
Стратегическото парньорство ще отвори вратите на Microsoft към необятния гейминг, филмов и музкален каталог на Sony
Sony притежава два други огромни актива в областта на развлекателната индустрия – филмовата Sony Pictures и музикалната Sony Music. Двете звена разполагат с огромни каталози в съответната сфера и предоставянето им на Microsoft им дава повече от стабилна основа за разработването на собствени стрийминг платформи. Освен това, те притежават значителен капацитет за създаване на филмова и музикална продукция, което гарантира стабилния поток на нови заглавия в бъдеще.
Sony ще получи достъп до мащабната облачна инфраструктура на Microsoft
Сътрудничеството няма да е еднопосочно като положителен ефект. Sony ще получи достъп до ползването на огромната облачна инфраструктура на Microsoft, за развитие на собствените си стрийминг услуги. Софтуерната компания от Редмънд има една от най-добре развитите мрежи от центрове за данни по света. Платформата Azure е втората по големина облачна платформа за бизнеса след AWS на Amazon. Sony има редица стрийминг и онлайн услуги, които не може да мащабира, заради ограниченията на собствената си облачна инфраструктура. Сътрудничеството ще развърже ръцете на японската компания в тази сфера.
Неизбежният брак
Сътрудничеството между Microsoft и Sony ще окаже огромно влияние върху развлекателната индустрия, както и при все по-нажежаващия се стрийминг пазар. Най-голям отзвук ще има в гейминга, където двете компании досега бяха основни конкуренти на конзолния пазар. Защо, решават да „заровят томахавката“? Причината е, в бъдещето развитие на облачния гейминг и огромния потенциал, който крие.
Google показа игралната си стрийминг услуга Stadia, а Apple – Arcade. Microsoft обяви, че разработва и скоро публично ще тества собствената си платформа xCloud. Sony е сред иноваторите в сферата, като тя разполага със стрийминг услуга още от 2016 г., но липсата на облачна инфраструктура попарват амбициите ѝ за глобалното ѝ пускане.
Microsoft, Google и Amazon са едни от малкото компании, които могат технически да реализират облачен гейминг, без да има компромиси в качеството. За да остане релевантна на игралната сцена през следващото десетилетие, Sony трябва да си подсигури стабилен облачен гръб. От своя страна, Microsoft няма дългия опит на японската компания в стрийминга, което ще ѝ помогне да навакса преднината, която за момента има Google. Плюс вече споменатия голям каталог.
Сътрудничеството между двете компании все по-ясно формира основните лагери в стрийминг надпреварата
Стрийминг платформите не се ограничават само до гейминга. Надпреварата във видеосъдържанието става все по-ожесточена. Тук, властва Netflix и Amazon, като Disney все повече засилва присъствието си, а Apple съвсем скоро ще навлезе доста по-ударно. Всички изброени компании или имат или развиват голямо портфолио от собствено съдържание. За да бъде конкурентен на Microsoft ще ѝ необходимо стабилно портфолио с филми и сериали. Затова, сътрудничеството със Sony е толкова подходящо за нея.
Последната сфера е повече ориентирана към корпоративните клиенти. Това е комбинацията между силен хардуер, облачна платформа и AI софтуер. Microsoft разви доста стабилно Azure, който е предпочитан избор за много корпоративни клиенти. Интеграцията с AI и оптимизацията на редица сензори ще са важен компонент в комплексните технологични бизнес решения, ориентирани около Интернет на нещата. Колкото по-добра и бърза е работата между трите елемента, толкова по-качествена ще е платформата. Затова Microsoft и Sony реално съвместно ще развиват подобни решения, които да могат да действат в реално време.