Site icon TechTrends България

Google Play затвърждава преднината си пред iOS

mobile-apps

Задължителен елемент във всяка презентация на Apple е да се спомене колко сваляния е достигнал нейния онлайн магазин за приложения iOS. Като умишлено се забравя, че в битките на мобилните екосистеми, доста по-напред в това отношение е Google Play за платформата Android на Google. Така, че новината, че последната е на първо място, не е нова. По-скоро, че Google Play затвърждава и дори увеличава преднината си пред iOS. Това показват данните за второто тримесечие на 2019 г. публикувани от сайта Appannie.com.

Според тях, Google Play отчита 10% ръст на годишна база по брой свалени приложения, които достигат 22.5 млрд. За същия период iOS разполага с близо 7.8 млрд. даунлоуда. Разликата между двете платформи е 185% в полза на онлайн магазина на Google. Важно е да се уточни, че Appannie следи само новите инсталации на приложения, а не повторните такива или ъпдейтите.

Потребителските нагласи

Общият брой на свалените мобилни програми е 30.3 млрд. през второто тримесечие на 2019 г., което е абсолютен връх, показва статистиката на Appannie. Въпреки, че приложенията привличат основна част на интереса на потребителите, игрите също имат доста добър дял и в двете платформи. При Apple те съставляват около 30%, докато при Android делът на гейм съдържанието е 40%. Въпреки това, Google Play отчита добър ръст от 15% на стандартните приложения, поради засиления интерес към такива, които допълват автомобила, или са насочени с развлекателна цел, като специализирани програми за комикси например.

Популярността на Google Play се увеличава основно покрай интереса на потребителите от развиващите се страни, като Индия, Бразилия и Индонезия. Това са и водещите три държави, както по общи сваляния, така и по цялостен ръст. При iOS най-много сваляния има в САЩ, Япония и Китай, като първите две държави не са изненада, предвид добрия пазарен дял на продуктите на Apple там. Когато става дума за растеж в проценти, Китай отпада за сметка на Бразилия в тази класация, което показва потенциала на страната.

Apple държи приходите

Потребителите харчат повече в онлайн магазините iOS и Google Play, като общите приходи на двете платформи се оценява на 22.6 млрд. долара или ръст от 20% на годишна база. Apple продължава тенденцията да прибира по-голямата част от директните приходи от приложенията. Разликата между двата магазина продължава да е 80% повече в полза на iOS.

Причината е, че Apple разчита изцяло на директна монетизация на своя онлайн магазин. Повечето приложения в него са платени или с по-малко функции, ако са безплатни. Google разчита доста повече на приходите от реклами, които пуска в тях.

Най-популярните

Сред първите пет най-популярни приложения по света няма голямо разместване. Facebook, Messenger и WhatsApp водят по брой сваляния, което показва мобилната доминация на компанията основана от Марк Зукърбърг. Следва TikTok, което е западната версия на китайската платформа за кратки видеосподеляния Douyin. На пето място е Instagram, което също е част от портфолиото на Facebook.

Snapchat отчита голям ръст на свалянията и се изкачва до шеста позиция. Това е постигнато, с новото приложение за Android, което е по-добре оптимизирано и с доста нови функции, като допълнителни филтри с добавена реалност. Музикалното стрийминг приложение Spotify се изкачва с една позиция до девета, а алтернативния интернет браузър UC Browser влиза в Топ 10.

Exit mobile version