Site icon TechTrends България

„Ментормейт“ очаква да се разшири до 1 000 души в България

mentormate-1

Софтуерната компания „Ментормейт“ е достигнала 500 души персонал в България и планира да удвои броя на своите специалисти в рамките на пет години. Това обявиха от дружеството пред TechTrends. Броят на наетия персонал е доста ключов показател, по който фирмите от софтуерния бранш и IT по принцип обичат да измерват своята ефективност. От „Ментормейт“ коментират, че не винаги става въпрос само за количество, но и за качеството на привлечените кадри.

„Ние сме компания, която винаги е растяла изцяло органично човек по човек и клиент по клиент“, коментира Стефан Цанев, вицепрезидент „Операции“ в „Ментормейт“. „За да сме успешни в този растеж, не правим компромиси с качеството”.

Цанев обяви, че след пет години очаква българското звено да надмине 1 000 души персонал.

Бързо развитие

Дружеството е основано през 2001 г. в Минеаполис, САЩ, като разработчик на софтуер по поръчка. Зад него стоят Бьорн Стансвик, който е основател и главен изпълнителен директор и Митко Добрев, който е главен технически директор. Вторият, демонстрира техническите възможности, с които разполага България и това довежда до идеята за откриване на развойно звено в страната.

Това се случва през 2006 г. в София. Първоначално местното дружество е съставено от едва 15 души. Сега, 13 години по-късно, екипът на „Ментормейт“ в България надхвърля 500 души, които са разпределени в пет офиса в страната – София, Пловдив, Варна, Велико Търново и Русе.


„Целият мениджърски екип в България сме създавали софтуер, преди да поемем по-ръководни позиции“ Стефан Цанев, Mentormate


Приходите на българското звено за 2018 г. са малко под 22 млн. лева (21.99 млн. лева), докато печалбата ѝ е 70 млн. лева. Компанията отчита стабилен ръст, както на постъпленията си, така и на екипа си през последните години.

Според Цанев основния двигател на бурното развитие на компанията се дължи на факта, че целият мениджърски състав е формиран от технически лица.

„Започвайки от мен и минавайки през целия мениджърски екип в България, всички до един сме създавали софтуер, преди да поемем по-ръководни позиции. Това ни помага да поддържаме правилната фирмена култура и да не мислим за хората като служители, а като членове на един и същ екип,” споделя Цанев.

Количество и качество

Добре подготвените специалисти също са важен компонент във всяко едно дружество, което важи с двойна сила при софтуерните компании. По-голямата част от служителите или малко под половината, на „Ментормейт“ са старши експерти, докато тези на средно и начално ниво съставляват съответно 33% и 19% от персонала. Което е доста трудно постижимо, предвид хроничния недостиг на качествени специалисти в IT сектора в България.

Компанията продължава стабилното си развитие в България, като българският офис развива все по-силно услугите свързани с потребителското изживяване на софтуерните продукти (UX) и надграждането на облачните им функционалности. В момента „Ментормейт“ предоставя софтуерни решения в различни сфери, като здравеопазване, образование, производство, недвижими имоти, финансов сектор и др.

Exit mobile version