PLAYНОВИНИ

EA също започва тестове на собствена облачна гейм услуга

Electronic Arts (ЕА) започва тестове на собствена услуга за облачен гейминг. Потребителите ще могат да изпробват някои от най-популярните заглавия на компанията – FIFA 19, Titanfall 2, Need For Speed Rivals и Unravel. Новата платформа е част от Project Atlas на EA, който беше загатнат през миналата година.

Новината беше обявена от Кен Мос, главният технически директор на гейм разработчика в блог системата Medium.

„Продължаващият фокус на EA е да подготвим нашите игри за облачното бъдеще, в което потребителите ще могат да се забавляват навсякъде, по всяко време и на всяко устройство“, обяви Мос в поста в Medium.

Детайлите

fifa-19-ea-2

Новата услуга на EA ще използва комбинация от собствена облачна инфраструктура, подкрепена с тази на Amazon (AWS) и първоначално ще се ориентира към предоставянето на гейм стрийминг за PC. Това позволява на играчите да имат достъп до заглавията на компанията, без да се налага да ги свалят и инсталират, както и да притежават мощен хардуер. Те ще играят през браузъра, като ползват облачните ресурси на EA и Amazon.

Тестовете включват оценяване на основните ключови фактори на облачния гейминг в реални условия. Това означава преглед на необходимия капацитет, стабилност на връзката, забавяне и др. Подборът на игрите за изпробване също не е случаен. Включени са спортен и рейсинг симулатори, екшън от първо лице и платформен адвенчър.


ken-moss-ea-quote„Една от най-вълнуващите възможности на облачния гейминг е способността да стриймвате на всякакво устройство, като умни телевизори, ТВ приставки, PC, Mac, смартфони и таблети“ Кен Мос, Electronic Arts


„Ще изпробваме голямо разнообразие от игри, за да видим всеки жанр как се представя в условията на стрийминг“, коментира Мос. Крайната цел е да може EA да предложи стабилно изживяване за геймърите, независимо от това почитатели на кои заглавия са.

За разлика от Stadia и амбициите на Google да стриймва в 4K, тестовете на разработчика ще бъдат насочени във Full HD резолюция (1920×1080).

EA започва само с PC стрийминга, но идеята на компанията е в един момент да бъдат обхванати всички възможни платформи. От смартфони, таблети, през умни телевизори и др.

„Една от най-вълнуващите възможности на облачния гейминг е способността да стриймвате на всякакво устройство, като умни телевизори, ТВ приставки, PC, Mac, смартфони и таблети“, пише Мос.

Абонамент с нещо повече

Electronic-arts-ea

Засега EA не разкрива повече детайли по новата си стрийминг платформа. Услугата още дори няма търговски бранд, освен работното за момента име Project Atlas. Дори не говорим за бизнес модел, цени и пр.

Компанията все повече се опитва да интегрира абонаментни услуги и да пренесе напълно заглавията си в своето приложение Origin. EA вече има подобен месечен/годишен план, който предоставя по-ранен достъп до новите игри на издателя. Origin Access е разделен на две степени – Basic и Premier. Единият струва 25 долара на година, докато втория е 100 долара. Първият предоставя безплатни демо версии на всички нови игри, като в момента има в каталога си над 211 заглавия. Premier дава достъп до пълните версии и включва 224 заглавия.

Доста е вероятно в един момент облачната услуга да стане част от Origin Access Premier. Ако цената не бъде променена, 100 долара на година е доста добра оферта за достъп до стотици налични заглавия. Нормална пълна игра струва около 50-60 долара. Което означава, че на стойността на две заглавия на година, потребителите ще плащат за достъп до всички налични в платформата.

Възходът на гейм стрийминга

Stadia Google гейминг платформа

EA не е единствената, която гледа на облака като бъдеще за гейминга. Sony е сред пионерите с тяхната PlayStation Now, с която експериментират от няколко години. Истинската промяна се случва с навлизането на Google и новата платформа Stadia. Тя вече премина през първата тестова фаза и се очаква да дебютира ноември.

Включването на Google буквално променят правилата на играта. Причината е, че компанията разполага с една от най-добрите облачни инфраструктура в целия свят и може да предостави доста качествена услуга. Наличието на центрове за данни в различни географски ширини и близостта им до максимално количество пазари може да позволи подобно облачно стриймване.

Малко след Google, Microsoft показаха своята платформа xCloud. Софтуерният гигант е друг важен играч, който разполага с мощна облачна инфраструктура, покрай корпоративната услуга Azure. Всички тези развития накараха Sony да подпише стратегическо партньорство с Microsoft за развитието на гейм стрийминга и изкуствения интелект. Което е голяма стъпка, тъй като двете компании са основни конкуренти в конзолния гейминг.

Сега EA влиза като четвърти потенциален играч, като планира да използва ресурсите на Amazon. Интернет компанията е сред лидерите в доставката на корпоративни облачни услуги по света със своята AWS, като е в ожесточена конкуренция с Azure на Microsoft.

Свързани статии

Back to top button