PLAYНОВИНИ

Google Play Pass е аналогът на Apple Arcade за Android

Не мина и седмица след официалния дебют на Apple Arcade в САЩ и Google веднага пуснаха свой аналог. Това е Google Play Pass и срещу 5 долара на месец, потребителите получават достъп до 350 игри за Android. Засега, услугата е достъпна само в САЩ, но от интернет гиганта обявиха, че скоро ще я пуснат и в други части на света.

Двете платформи са почти напълно идентични и показват потенциалното бъдеще на мобилните игри. То се крие в абонаментния модел, при който се плаща малка месечна такса, а потребителите получават достъп до определен каталог от заглавия.

Новият абонамент

Google Play Pass Apps

Предимството на Google Play Pass е, че всички игри, които са налични в каталога му са без реклами и микротрансакции. Което е голям завой спрямо повечето игри за Android, които разчитат именно на тези елементи, за да могат да се предоставят безплатно за всички потребители и едновременно с това да могат да носят приходи на разработчиците. Сега целият модел е обърнат и се разчита изцяло на постъпленията от месечния абонамент.

В Google Play Pass ще има и различни приложения, които не е задължително да са игри. Те могат да бъдат такива, които са изцяло платени в дигиталния магазин на Android или безплатни такива, които да монетизират по новия абонаментен модел. С други думи, идеята на Google е в един момент да разширят максимално избора за потребителите.

Ако някой предпочита да ползва приложенията безплатно, но с реклами и микротрансакции или да заплати премиум версия само за конкретна програма, ще може да го направи. Но ще може да плаща символична месечна такса, с която да има достъп до пълните версии в рамките на каталога.

Google Play Pass ще бъде безплатна през първите 10 дни, за да може потребителите да се запознаят с каталога на услугата. Също така, интернет гигантът обмисля дали да не предложи промоционална цена от 2 долара през първата година.

Времето е пари

Google Play Pass Ilustration

За разлика от Apple, Google дава малко повече информация за това как разработчиците ще печелят пари от техни игри, които се предлагат в Google Play Pass. Това ще става, като се изчислява колко време прекарва всеки потребител в съответното приложение, както и тяхното поведение докато го ползва. На базата на тези фактори, всеки издател и разработчик ще получава по определени отчисления.

Точно колко ще печели всеки, какви са процентите, Google не уточнява. Компанията пояснява, че целият процес ще се настройва с времето, до намирането на правилния баланс. Което означава, че ще се експериментира с различни стойности, за да може да се види, коя е точката в която, хем разработчиците ще са доволни, хем и Google ще печели достатъчно.

Засега, компаниите, които могат да интегрират своите приложения в Google Play Pass трябва да бъдат одобрени или поканени от интернет гиганта. Google се опитва да вкара само проверени и утвърдени разработчици и да минимализира дублирането на съдържание, а и за да поддържа сравнително високо качеството на продуктите в новата платформа.

Свързани статии

Back to top button