Microsoft започна да набира желаещи за тестване на гейм стрийминг услугата xCloud. Опитите ще бъдат проведени в САЩ, Великобритания и Южна Корея, като се очакват официално да започнат през октомври. Първата фаза ще бъде доста ограничена, не само географско, но и като брой геймъри и игри, които ще бъдат налични. Друга интересна подробност е, че за разлика от Google, Microsoft изпробва стрийминг услугата си първо за мобилни устройства.
Игри и изисквания
Избраните геймъри ще могат да пробват да играят през облака само четири заглавия. Това са Gears 5 (реално шестата част от поредицата Gears of War – бел. ред.), Halo 5: Guardians, Killer Instinct и Sea of Thieves. Microsoft иска да ангажира някои от най-запалените фенове на тези франчайзи, от които да вземе обратна връзка. В следващите етапи на тестовата фаза на xCloud, компанията ще разшири каталога от игри и съответно – броя на геймърите.
„Първата фаза на тестването на xCloud цели събирането на информация и обратна връзка за услугата от активните фенове на тези игри“, коментират от Microsoft, в отговор на запитване от TheVerge. „След което ще продължим да увеличаваме нашия каталог и ще споделим повече детайли“.
Изискванията за участие в тестовете на xCloud включват наличието на смартфон или таблет, който да е базиран на Android от версия 6.0 нагоре, както и поддръжка на Bluetooth 4.0. Последното условие е потребителите да разполагат и с безжичен контролер за Xbox One. Microsoft ще пусне приложение xCloud в онлайн магазина на Google, но в него ще могат да се регистрират само одобрените за тестове потребители.
5G възможности
Софтуерният гигант дава и още едно условие – трябва да разполагате с интернет връзка от поне 10Mbps. Предвид, че се играе на мобилни устройства, такава може да бъде мобилна или WiFi мрежа. За да можете да се насладите максимално добре на подобен тип стрийминг услуги ще трябва такава с минимално забавяне (Latency). Такава за момента при мобилните мрежи предлага единствено 5G връзката.
Затова Microsoft се опитва да сключи партньорства с някои от телекомите в трите избрани държави. В Южна Корея, компанията вече има такова със SK Telecom, което трябва да влезе в сила през следващите седмици. В същото време, Microsoft подготвя такива в САЩ чрез T-Mobile и Великобритания с Vodafone. Целта е да може да се оптимизира xCloud, за да работи максимално ефективно през новите мобилни технологии.
Гейм стриймингът се очаква да формира значителна част от трафика през новите 5G мрежи, като операторите прогнозират той да заеме дял от около 25% през следващите години. Поради тази причина, подобни партньорства изглеждат повече от логични.
Липсата на информация
Освен предстоящият старт на тестовете и идеята сериозни заглавия да се предлагат на всякакви устройства, липсват доста ключови детайли относно xCloud. Освен очевидните, като например официална дата на пускане на услугата за всички, какви ще са крайните изисквания, както и какъв ще е бизнес модела. Google с тяхната стрийминг платформа Stadia разчита на двойна система на плащане – веднъж се плаща месечен или годишен абонамент за достъп, но геймърите ще трябва да закупят всяка една игра.
Microsoft има по-добри позиции сред разработчиците, както и доста стабилен каталог от собствени заглавия, покрай своята конзола Xbox. Това би трябвало да смекчи ефекта от липсата на игри, но за сега повече подробности по темата няма.