Site icon TechTrends България

Revolut с троен ръст на приходите, но и увеличение на загубата за 2018 г.

revolut-logo

Дигиталната банка Revolut започна да се налага като един от основните играчи при предоставянето на онлайн финансови услуги в Европа. За това не е изненада, че компанията отчита повече от троен ръст на приходите през последната година. В същото време, британският стартъп инвестира значителни суми в географското си разширение и разширяването на дигиталните услуги, които предлага.

Троен ръст на приходите с уловка

Общите приходи на Revolut са се утроили през 2018 г. спрямо предходната година и те вече достигат 58.2 млн. британски лири. За сметка на това загубата се удвоява от 14.8 млн. лири на 32.8 млн. лири. Причината за по-високите разходи са различни инвестиции в разширяване на географското предлагане и на самото портфолио от услуги.

Revolut стартира продукта Metal, която предоставя метална карта и премиум акаунт на потребителите, през втората половина на 2018 г. и тепърва ще се усещат ефектите от нея. Бизнес моделът на компанията е базиран именно на платените абонати. Дружеството не взима такси при трансакции, дори при безплатния план. Основна част от приходите на Revolut идват от платените потребители – тези които ползват Premium или Metal възможностите. Те включват доставката на физическа карта, както и редица други функционалности в рамките на финансовия свят.


„Резултатите от 2018 г. са важна стъпка в нашия устойчив растеж като бизнес“ Николай Сторонски, Revolut


Затова ръстът на платените абонати е ключов показател при оценката на състоянието на компанията. Според Revolut техния брой се е увеличил със 157% през 2018 г. Любопитното е, че темпът на увеличение на приходите почти напълно съвпада с този на общата потребителска база. Тя нараства от 1.1 млн. на 3.6 млн. клиенти през 2018 г.

„Резултатите от 2018 г. са важна стъпка в нашия устойчив растеж като бизнес“, коментира Николай Сторонски, главен изпълнителен директор и съосновател на Revolut в прессъобщение до медиите.

Сходни темпове през 2019 г.

От Revolut дадоха и малко подробности за развитието на бизнеса им от началото на 2019 г. досега. Тенденцията се предполага, че ще се запази, защото Revolut продължава да навлиза на нови пазари и да добавя нови възможности. Като в същото време бързо набавя нови абонати, включително и такива, които ползват премиум услугите ѝ.

Например през 2019 г. британският стартъп официално стъпи в България. Услугата можеше и се използваше от много ограничен кръг от български потребители преди това, но реалния ѝ старт у нас беше даден с възможността за откриване на сметки в лева.

Потребителите вече са се удвоили, като към септември Revolut разполага с над седем милиона клиенти, което е близо двойно увеличение спрямо края на 2018 г. От компанията уточняват, че значителна част от тях (около 800 хил.) са добавени само през последните два месеца. В България абонатите са около 90 хил. обявиха от местното представителство на Revolut.


В България, Revolut разполага с около 90 хил. потребители


Тепърва ще видим, колко ще е общият брой потребители и по-важното – платени абонати в края на 2019 г. Както и дали съотношението с ръста на приходите ще се запази.

От Revolut прогнозират, че постъпленията ще запазят темпа от трикратно увеличение през настоящата година.

„Скокът напред в приходите и броя на клиентите от началото на 2019 г. показва, че причината, по която започнахме този бизнес, продължава да бъде ръководен фактор: да запълним липсващото при управлението на личните финанси, което представлява огромен бизнес потенциал“, коментира още Сторонски.

Предимствата на дигиталната банка Revolut са като при всеки един технологичен стартъп спрямо големите корпорации. Компанията е доста по-гъвкава и по-лесно интегрира нови възможности. В България тя например даде тласък на Apple Pay, както и в предлагането на редица финансови услуги без допълнителни такси. Сред тях са търговия с акции и дарителски кампании.

Exit mobile version