Samsung: Търсенето на 4K геймърски монитори тепърва ще расте
Гейм пазарът отдавна не е основно забавление за децата, като играчите са възрастни хора, които искат да разпуснат след работа. Цената рядко е фактор, но се следят под лупа различни характеристики и винаги се оглеждат за новите технологии. Както и тепърва 4K мониторите в гейминга ще се развиват като пазар. Това обяви, Марчин Лелонтко, продуктов директор за LCD&HTV на Samsung за Централна Европа. Той сподели различни тенденции на пазара за геймърски монитори, които се забелязват не само в развитите държави, но и региона.
Очевидните заключения
Демографията на пазара е нещо като публична тайна. Запознатите с индустрията знаят, че голяма част от заклетите геймъри са възрастни, със стабилни доходи. Затова за тях цената не голям фактор, стига качеството да я оправдава.
„Много от потребителите са като мен – пораснали възрастни, които вече не зависят от родителите си каква техника да закупят, за да се забавляват“, коментира Лелонтко. Той допълни, че геймърите като аудитория стават все повече и повече.
„Това са хора, които искат да знаят какво е най-доброто на пазара в момента, защото те искат да получат възможно най-хубавото гейм преживяване“, допълни Лелонтко.
Другият, сравнително известен момент е за обема на пазара за видео игри и как той през последните години расте със стабилни темпове. Покрай него се увеличават продажбите на хардуер, свързан с тях.
„Пазарът за игри расте и в Европа заема стабилен дял с около 35 млрд. долара за 2019 г.“, допълни Лелонтко, като се позова на данни на Newzoo. Директорът на Samsung не спомена за самите обеми на пазара за гейм монитори и периферия.
Начинът по който се достига до тези потребители е малко по-различен и специфичен. Основният канал е онлайн, като се разчита повече на стрийминг платформи, професионални геймъри и други инфлуенсъри. Медиите са на заден план, защото във видеоигрите се формират сплотени общности, които си препоръчват помежду си какво да купят.
„Изследване на Intel през 2016 г. показва, че всеки един геймър, който си е закупил определен специализиран продукт, после докарва поне още десет души, като клиенти на същия“, коментира Лелонтко.
Технологиите и търсене
Някои от най-ключовите технологии при геймърските монитори са свързани с G-Sync функцията на Nvidia, Ray Tracing, 4K и ролята на честотата на опресняване.
G-Sync позволява мониторът да се адаптира към сигнала, който се подава от видеокартата, а не обратното. Това изчиства кадрите, които се изобразяват и съответно не създава кратки разсичания на крайното изображение.
Честотата на опресняване е нещо, като основния показател, на който геймърите, особено професионалните такива, гледат първо при мониторите.
„По принцип, човешкото око не може да види повече от 60 кадъра в секунда (fps), тогава изниква въпроса – защо геймърите са обсебени за все по-голямо опресняване -120, 144 и нагоре?“, коментира Лелонтко. „Причината е, че колкото по-бързо е то и повече fps има един монитор, с толкова по-голям буфер от кадри той разполага и при по-големите натоварвания може да покаже“, обясни той.
Крайният резултат е много по-плавна картина с ясно изразени движения. Затова fps или честота на опресняване е най-ключовият показател при геймърските монитори.
Другият интересен момент, на който Лелонтко обърна внимание е, че в момента близо две трети (около 64%) от потребителите на онлайн магазина Steam ползват Full HD монитори. Търсенето на такива ще продължи, но постепенно хората ще започнат да се ориентират към екрани с 4K резолюция. Засега те са около 5%, но се забелязва стабилен ръст на потребителите в този клас.
„Видеокартите с Ray Tracing технология вече позволяват постигането на плавен гейминг в 4K“, коментира Лелонтко. Според него, с наличието на повече съдържание, мащабиращи технологии и мощните видеокарти, само ще засилят търсенето на 4K геймърски монитори.
Не само за забавление
От южнокорейския гигант допълниха, че предимствата на геймърските монитори е, че тяхното качество и възможности ги прави практични не само за забавление. Демонстрацията на Samsung не включваше много нови модели, като основен акцент беше техния ултраширок 49-инчов C49HG90D, представен още през 2017 г. Той обхваща по-голямо зрителен ъгъл от очила за виртуална реалност.
Ако при игра на екрана може да се изобрази много повече изображение от традиционните дисплеи, то при работа, той може да се раздели на две или дори три секции. Така вместо да навързвате по няколко монитора, можете да използвате един и да получите двойна или тройна продуктивност. Мултитаскингът е сред основните козове на C49HG90D, като всеки сблъсквал се в подобни ситуации би оценил наличието на повече налично пространство на екрана.