Защо не?“ – това е водещият мотив на малкия екип от Варна, който разработва бутиков спортен електромобил. Kinetik 07 се превърна във феномен в социалните мрежи, който се материализира под формата на препълнена зала „Джон Атанасов“ в „София Тех Парк“. Дойде заветния момент и електрическата кола се появи на сцената. Красива, изчистена, с поглед към детайла.
Плод на близо двегодишна разработка на екип от около десетина души – повечето от които луди автомобилни ентусиасти. Начело на проекта е Теодосий Теодосиев, а главен дизайнер е Костадин Костадинов.
Усилено се ползва триизмерно принтиране, което понижава разходите и улеснява експериментирането с различни концепции. Всъщност над 91% от частите и елементите на Kinetik 07 са дело на компанията. Софтуерът също е разработен на 90% самостоятелно.
Противно на представянето, Kinetik 07 не е първият български електрически спортен автомобил. Преди година, Sin Cars представят серия от електромобили, включително и спортен такъв. Зад компанията стои български екип от Русе. Техните модели вече се продават в САЩ, Франция, Германия, Великобритания и България. Но ако трябва да бъдем честни – Kinetik 07 е по-красивият и изчистен екземпляр на четири колела.
Бързият прототип
Новият спортен електромобил ще бъде първият от общо седем произведени бройки, които компанията Kinetik Automotive планира да направи. Колата може да се кара легално по пътищата, но истинското удоволствие на подобен клас превозни средства е на пистата.
Kinetik 07 комбинира дизайна на класическите състезателни автомобили с доста съвременни елементи. Изчистени линии, изцяло LED светлини отпред и отзад. Колата е вдъхновена от класическия модел Lotus 7, като първоначалната идея е била да се направи просто електрическа версия на легендарния автомобил.
Концепцията се изменя и варненския екип решават да създадат изцяло нова кола. За база използват шаси Caterham. За изработването на каросерията и повечето елементи по Kinetik 07, компанията се обръща към 3D принтирането. Тя поръчва индустриален принтер, който е достатъчно голям, за да може да „напечатва“ обемни части.
Чрез тази технология, Kinetik Automotive могат да разработят в рамките на дни или часове повечето елементи, да ги изпробват и ако не станат – да направят нови. Подобно бързо „прототипиране“ все още е рядко срещано в автомобилната индустрия, но това е сред най-силните предимства на 3D принтирането при използването му в производството.
Kinetik 07 има мощност от 480 KW (или 603 конски сили), въртящ момент от над 800 Nm и ускорение от 0 до 100 км/ч за 2.7 секунди. По думите на Теодосий Теодосиев, екипът в момента работи по допълнителната оптимизация на колата, с което последната характеристика може да се подобри с около 10%.
По избор на клиента
Kinetik Automotive планират да произведат общо седем коли от модела Kinetik 07, с което евентуално да спечелят клиенти, които харесват лимитирани серии.
Бизнес моделът е да се създават коли изцяло по изискванията на клиентите. Това може да се постигне, заради ползването на 3D принтиране при повечето части и каросерията, както и с интеграцията на собствения софтуер.
Всички тези елементи могат да бъдат променяни – от програмирането на таблото, през външния вид на електромобила.
„Всеки един автомобил Kinetik наистина ще бъде уникат“, но не по начина, по който го описват повечето автокъщи, обяви Теодосий Теодосиев по време на представянето на колата.
Доста подробности не бяха обявени, като например цените. Предвид възможността за пълно преправяне на отделните коли, най-вероятно стойността на всеки ще варира. От Kinetik Automotive коментираха, че имат и други планове за развитие отвъд Kinetik 07, но не конкретизираха какви.
Компанията гледа към чуждестранния пазар, в привличането на потенциални клиенти. САЩ и по-точно щата Калифорния е първата цел, където се чака сертифициране за бутиков автопроизводител. Следващият потенциален пазар е Монако.
Предвид гъвкавите възможности, които предлагат с лимитираната серия спортен електромобил, наличието на индустриален принтер и достатъчно ноу-хау в тази област, е много възможно да има и други новини свързани с компанията.