Site icon TechTrends България

Facebook Pay е новата разплащателна услуга на социалната мрежа

facebook-pay-triple-screen

Facebook пуска нова система за онлайн разплащания, която обхваща основните ѝ платформи, като едноименната социална мрежа, чат приложенията Messenger и WhatsApp, както и Instagram. Услугата се казва Facebook Pay и ще разполага с доста нови функции и възможности, спрямо настоящите алтернативи за парични преводи в екосистемата на технологичния гигант.

Тя ще бъде налична първоначално само за потребителите на Messenger и Facebook в рамките на САЩ. Технологичният гигант не обяви, кога ще има международен старт на услугата, но най-вероятно скоро ще започне да се появява и в други държави, както и ще обхване четирите ѝ основни платформи.

Facebook Pay излиза само седмици, след като повечето големи разплащателни компании напуснаха проекта Libra на технологичния гигант за създаването на мощна криптовалута със същото име.

Възможностите на новата система

Новата услуга на социалната мрежа има едно голямо предимство – нейната пълна интеграция с всички големи приложения. Създавате я веднъж, като след това цялата информация и трансакции се правят и проследяват от едно място. Така потребителите няма нужда да се разпокъсват да въвеждат едни и същи данни във Facebook, WhatsApp или Instagram. Съответно, проследяването на извършените плащания ще бъде много по-лесно ако такива са правени на отделните платформи.

Другото голямо предимство е по-големите вградени системи за сигурност. Facebook обяви, че Facebook Pay ще разполага със защита чрез PIN код или биометрични данни през смартфона (например, валидиране на идентичността чрез пръстов отпечатък).

Основните цели на новата услуга са да се насърчи плащанията между отделните потребители, да се улеснят благотворителните кампании, продажбите на билети за събития, вътрешни покупки за приложения, както и трансакциите извършвани в частта за онлайн аукцион на Facebook – Marketplace.

Facebook, PayPal и Libra

Facebook Pay ще е отделна разплащателна система от дигиталния портфейл Calibra, който беше създаден, за да обслужва потенциалната криптовалута Libra. Поради тази причина, основните партньори в осъществяването на трансакциите са компании като PayPal и Stripe. През тях минават паричните преводи на Facebook Pay.

Същите разплащателни компании, както и картовите такива вече напуснаха неправителствената организация Libra Association, след индиректен натиск на правителството на САЩ. PayPal първа се оттегли от криптовалутата, лансирана от Facebook, като след нея я последваха Visa, Mastercard, Stripe и др.

Социалната мрежа в момента е поставена на кръстосан огън от управляващите във Вашингтон. Темата за личните данни и тяхното използване за политически цели все още не е затихнала. В същото време потенциалното пускане на криптовалута подкрепена от някои от най-големите корпорации по света, допълнително изостри вниманието на щатските политици.

Libra и дигиталният портфейл Calibra трябваше да поемат ролята на интегрирани разплащателни инструменти във всички приложения на Facebook. Социалната мрежа и официалните ръководители на асоциацията зад криптовалутата обявиха, че няма да я пускат, докато тя не покрие всички регулаторни изисквания от големите икономики като тази на САЩ. С което има голям шанс, Libra дори и да не стартира.

Поради тази причина, технологичният гигант пуска своя резервен план, който се явява Facebook Pay. Той трябва да осигури тези интегрирани разплащателни възможности в отделните платформи на технологичния гигант.

Exit mobile version