Site icon TechTrends България

Microsoft пуска облачната гейм платформа xCloud през 2020 г.

xcloud-controler-1

Microsoft планира да пусне своята облачна гейм платформа xCloud през 2020 г. Тогава софтуерният гигант ще разшири тестовите региони за Android, както и ще я пусне за компютри под Windows 10. Това обяви компанията по време на специализираното събитие XO19. Стремежът на Microsoft е да пренесе пълните възможности на конзолата Xbox One (впоследствие и на Project Scarlett) в облака. По този начин да може да се играе от всякакво устройство, било то смартфон, таблет, лаптоп, телевизор и други, без да е необходим специализиран хардуер.

„xCloud пренася всичките ви игри, прогрес и постижения от конзолата на всяко едно устройство, навсякъде“, коментира Карим Чудри, вицепрезидент, отговорен за Project xCloud в Microsoft. „Ние буквално прехвърлихме вашия Xbox в облака“.

Услугата представлява годишен или месечен абонамент, срещу който играчите имат достъп до определен каталог от заглавия. Sony е един от пионерите в областта, но нейната платформа PlayStation Now засега не успява да привлече голям интерес поради различни причини. Една от които е ограниченото ѝ географско предлагане.

Плановете за догодина

Microsoft вече стартира тестовете за xCloud, които първо се осъществяват на мобилната операционна система Android. Те стартираха в САЩ, Великобритания и Южна Корея. Софтуерният гигант планира през началото на 2020 г. да разшири пазарите, на които ще се изпробва новата платформа. Ще бъдат включени още Канада, Западна Европа (без да се конкретизират точните държави), Индия и Япония.

Следващата фаза, ще пренесе xCloud за персонални компютри и лаптопи, които използват операционната система Windows 10. Официално се споменава за 2020 г., но по-вероятно е това да се случи към последните месеци на годината. Когато се очаква да се появяват и новото поколение конзоли.

Навсякъде, където Microsoft тества платформата, този процес се осъществява в тясно сътрудничество с местните телекоми. Това се налага поради няколко причини. Първата е, че засега услугата е достъпна само за мобилни устройства. Втората е, че самите условия за работа с xCloud изискват интернет връзка от минимум 10 Mbps, което означава стабилна мобилна мрежа или WiFi такава. За да може по първата всичко да е максимално оптимизирано Microsoft има сключени партньорства с T-Mobile в САЩ, SK Telecom в Южна Корея и Vodafone във Великобритания.

Разширяването на географския обхват< най-вероятно ще означава и увеличаване на партньорствата с телекомите. Допълнително сътрудничества има с някои производители на устройства, като Samsung, Asus, на компоненти, като AMD и разбира се – гейм разработчици.

Игрите, игрите

Колкото по-богат и качествен е гейм каталога, толкова по-големи шансове за успех ще има дадена гейм стрийминг услуга. Именно, количеството игри са големия въпросителен, който стои пред Stadia на Google.

Microsoft влиза доста по-уверено по този показател, като поне за момента са налични над 50 заглавия. Сред тях са хитове, като Gears 5 (продължението на Gears of War сериите), Forza Horizon 4, Sea of Thieves, Tekken 7, Devil May Cry 5, Ace Combat 7, Halo 5 и други. От Microsoft обявиха, че планират постепенно да разширяват каталога, като добавят нови и нови игри, през следващата година.

В търсене на пълна свобода

Цялата дискусия около xCloud по време на събитието беше фокусирана около идеята да се даде максимална свобода на геймърите. Това включва, както начина за игра, наличните устройства и платформи, в които услугата ще е достъпна.

За момента, игрите достъпни в xCloud се управляват най-добре с оригиналния контролер на Xbox, но от Microsoft обявиха, че планират да поддържат голямо количество безжични периферии. Включително и тези на конкурента Sony. Сред споменатите марки са и Razer.

Все още стои въпроса, когато xCloud стартира за PC дали всички игри ще могат да се управляват с клавиатура и мишка, тъй като повечето заглавия за Xbox One в момента не поддържат такива. Microsoft отговориха бегло на него, като обявиха, че ще се добавя ново съдържание, което да поддържа всякакво управление. Проблемът пред старите игри обаче стои и най-вероятно те ще изискват задължително Xbox контролер.

Забранената ябълка

В търсене на предоставяне на максимална свобода, Microsoft имат доброто намерение да пуснат xCloud за устройства на Apple, независимо дали са под iOS или MacOS. Проблемът е дали технологичният гигант от Купертино ще позволи това.

„В момента имаме прототип на мобилно приложение за iOS, което работи доста добре“, коментира Катрин Глъкстайн, главен мениджър на xCloud в интервю за TheVerge. „Ще се радваме да стартираме под iOS и с времето това ще стане. Работим съвместно с Apple по въпроса“.

Това не е пълна гаранция, че може да видим xCloud за iPhone или iPad. Stadia на Google ще стартира без поддръжка за iOS. Valve имаха много трънлив опит с Apple, когато се опитаха да пуснат мобилна версия на своя онлайн гейм магазин Steam в екосистемата на компанията от Купертино. Първоначално те получиха отказ, но впоследствие бяха допуснати до App Store-а, с цената на доста орязани функции. Причините за това са в условията на ползване на Apple, като пред същите предизвикателства ще се изправи най-вероятно и Microsoft.

Най-малкото, „ябълковият“ гигант пусна собствена гейм стрийминг платформа, която е ориентирана повече за мобилни игри.

Exit mobile version