Site icon TechTrends България

TikTok се превръща в новия крал на онлайн видеото за тийнейджърите

stck-tiktok

Ако Instagram е любимата социална мрежа на тийнейджърите и децата като цяло, то YouTube е предпочитаното от тях място за гледане на видео онлайн. Това обаче постепенно се променя, показва проучване на компанията Qustodio, която разработва приложения за дигитална безопасност.

Тя е направила доклад с данни от 60 000 семейства от САЩ, Великобритания и Испания. Анализът е за срок от февруари 2019 г. до април 2020 г., като показва и как коронавирусът се е отразил на потреблението на социални мрежи и онлайн забавление за децата и тийнейдържите на възраст от 4 г. до 15 г.

Битката за внимание на онлайн видеото

Една от най-активните категории при децата очаквано е гледането на видео в интернет. Те гледат двойно повече видео клипове спрямо преди четири години. Преобладаващата част от децата предпочитат да използват оригиналното приложение на YouTube, докато YouTube Kids има едва 7% дял в САЩ, 10% във Великобритания и дори не попада в статистиката в Испания.

На второ място по популярност е Netflix с 33% дял при децата в САЩ (спрямо 69% за YouTube). Във Великобритания Netflix е гледан от 29% от децата (74% за YouTube) и 28% в Испания (88% за YouTube).

Но докато YouTube доминира като дял, то платформата започва да отчита спад на дневното потребление в тази възрастова група. Американските деца прекарват средно 86 минути на ден в гледане на клипове в YouTube – с 2 минути по-малко спрямо 2019 г. Приблизително с по 2-3 минути по-малко е дневното гледане на видео и в другите държави. Изключение прави коронавирусът и периодът на ограничителните мерки. Тогава потреблението скача до 99 минути на ден.

Но докато всичко изглежда добре за YouTube, данните показват, че има една основна причина видеоплатформата да отчита спад на прекараното време – TikTok. До февруари 2020 г. ръстът на китайското приложение е 116% като достига 82 минути в СЩ, 69 мин. във Великобритания и 60 мин. в Испания. За сега потреблението е доста по-ниско – под 20% средно в трите държави.

Тенденцията обаче е видима – TikTok трупа популярност, при това бързо. Това ще бъде от полза са платформата, ако тя иска да се позиционира като мястото на младите. Възрастовата група не е подходяща за повечето рекламодатели, но ще се хареса много на инвеститорите. Тя ще е приемана като знак, че TikTok е предпочитаният тип онлайн платформа от младите в момента, което ще привлече и другите възрастови групи.

TikTok вече е на второ място и при социалните мрежи, веднага след Instagram и в трите държави. Платформата измества Snapchat до третата позиция. Facebook остава чак на четвърто място.

В интервю за CNET директорът на международните партньорства за съдържание на TikTok Браян Тоенсън коментира, че компанията вече има идея как да продължи да привлича потребители. Това ще стане чрез създаване и предлагане на разнообразно съдържание, включително спорт, готвене, домашни съвети, мода, разкрасяване и др. Следващата стъпка ще е стрийминг на живо. Образователното съдържание ще има основна роля в битката срещу големите платформи, казва още Тоенсън.

Образование и игри

Проучването проверява и интереса на децата към игрите и онлайн обучението. Очаквано, игрите се радват на доста голяма популярност – средно по 81 мин. на ден само за Roblox в САЩ. Това е с 20 мин. повече спрямо което и да е друго гейм заглавие. На второ място е Minecraft – като това важи и за Великобритания. Испанските деца имат по-различни интереси – Brawl Stars и Crush Royale.

При образователните приложения е малко по-различно. Победител е Google Classroom, но като цяло там няма особен ръст на потреблението. Едва с ограниченията заради Covid-19 има рязък скок в използването на такива приложения, като очакванията са, че потреблението ще остане високо и след края на ограничителните мерки.

Според Qustodio „светът няма да се върне към ситуацията преди Covid-19”, а вирусът просто е ускорил процеси, които така или иначе се случват – дигиталните устройства и услуги завземат все повече елементи от ежедневието и времето, прекарано пред екраните, ще продължи да се увеличава за всички, особено за децата и тийнейджърите.

Компанията изчислява, че вече има около 25 млрд. свързани с интернет устрйства по целия свят. Дигиталните услуги са неизбежното бъдеще, но търсенето на баланс между прекараното пред екраните време и дейности във физическия свят тепърва ще бъде тема на все повече дебати и спорове. Докато те текат, изглежда, че TikTok ще продължи да превзема сегмента на социалните мрежи и онлайн видеото.

Exit mobile version