Site icon TechTrends България

Microsoft пуска облачната си гейм услуга xCloud през септември

xbox-xcloud-kv-mobile

След близо две години очакване, Microsoft ще пусне своята облачна гейм услуга xCloud през септември. Софтуерният гигант разкри доста подробности около нея на 16 юли в интервю за технологичният блог TheVerge. Сред новините са, че услугата ще дебютира с друго име, ще бъде обвързана с абонаментните планове на Xbox платформата и ще струва 15 долара на месец.

По този начин Microsoft ще навлезе най-накрая директно в битката за гейм стрийминга. На този тип услуги се залагат големи надежди, че са бъдещето на видеоигрите. Причината е, че те трябва да предоставят изживяване такова, каквото Netflix наложи при видео стрийминга. Възможността да се играе на всякакви устройства, по всяко време, навсякъде с добра интернет връзка. Както и да може прогреса да се пренася през облака независимо дали сте започнали дадено заглавие на смартфона в метрото и искате да го довършите на конзола вкъщи.

Обединяване на услугите

 

С пускането на xCloud, Microsoft планира да обедини всичките си онлайн гейм услуги в един пакет. Този процес вече стартира, като досегашните Xbox Live и Xbox Gaming Pass вече се предлагат заедно в единния абонамент Xbox Game Pass Ultimate.

Новата стрийминг платформа няма да се предлага отделно и така да фрагментира предложенията на софтуерния гигант. Тя ще стане част от пакета Xbox Game Pass Ultimate, без да натежи в цената му. Така той ще продължи да струва 14.99 долара на месец. Всички настоящи абонати на този пакет ще имат достъп до новия xCloud без да има корекция в месечния им план.

Все пак, Microsoft си оставят вратичка с идеята в един момент да предлагат новата гейм стрийминг платформа самостоятелно. В интервю за TheVerge, директорът на Xbox звеното Фил Спенсър обяви, че с времето ще се разширяват тези услуги в рамките на гейм екосистемата на компанията.

„Смятаме, че потребителите на Xbox Game Pass Ultimate са една добра публика, която се забавлява с много игри“, обяви Спенсър пред TheVerge.

Игри, наличност и битката с Apple

На старта през септември, Microsoft обещава да има повече от 100 Xbox заглавия, които ще се стриймват през xCloud. Те ще са налични най-вече за смартфони и таблети, но компанията не дава подробности кои модели ще поддържа. Софтуерният гигант е в тежки преговори с Apple, след като специалните политики на „ябълковото“ дружество в App Store-а не му позволиха да тества услугата за iOS устройства.

Това ограничи първоначалното изпробване на xCloud само за определени смартфони и таблети под Android. Microsoft успя да проведе изпитания на услугата само с една Halo игра в началото на 2020 г. за iOS. Дали ситуацията ще се запази през септември и в дългосрочен план тепърва ще разберем.

Microsoft не дава информация и в кои държави ще дебютира стрийминг услугата. САЩ е обичайният заподозрян, както и потенциален дебют в голяма част от Западна Европа. До голяма степен това зависи от темповете на модернизация на облачната платформа Azure на софтуерния гигант. В момента компанията заменя настоящите си сървъри с такива базирани на хардуера на предстоящата конзола Xbox Series X. Именно чрез него, Microsoft планира да преодолее потенциални проблеми със съвместимостта на заглавията си за xCloud.

Ново име и големи планове

Досега за платформата използваме името xCloud. То не се ползваше само за вътрешна употреба, като Microsoft направи няколко събития, в които официално го използваше. Софтуерният гигант обаче обмисля да го замени, с какво точно – все още не е решено окончателно.

„Това не е официалното име на услугата, можете да го възприемете като Game Pass Streaming или Xbox Streaming“, коментира Спенсър. „Всъщност още нямаме окончателно име, но определено няма да бъде Project xCloud“.

Въпреки, че компанията още няма консенсус как ще се казва новата им стрийминг платформа след пускането ѝ, тя има доста големи и амбициозни планове. Те не се изчерпват само с възможността да се играе дистанционно през смартфони и таблети. Microsoft иска да превърне платформата в място за лесен достъп до глобалната мрежа и онлайн пазар.

Според Спенсър истинската сила на новата услуга ще е нейната тясна интеграция с Xbox екосистемата. Целта на Microsoft е да промотира чрез платформата различни игри за конзолите по начин сходен със социалните мрежи. „Ако видите приятел, който се забавлява с дадено заглавие, да можете да се присъедините към него, дори без да сте го свалили напълно“, обяснява Спенсър.

Крайната мисия на xCloud е Светия Граал за всички подобни услуги – да се превърнат в Netflix, само че за игри. Stadia на Google се стреми към същото, GeForce Now на Nvidia, както и PlayStation Now на Sony.

Exit mobile version