Site icon TechTrends България

Huawei стана лидер в продажбите на смартфони през второто тримесечие на 2020 г.

Huawei P40 Pro_photo 4

Huawei дишаше във врата на Samsung при доставките на смартфони близо две години. Китайският гигант беше на няколко пъти близо до изместването на южнокорейският дългогодишен лидер в този сегмент, но все малко не му достигаше. Бурният растеж през 2018 г. беше последван от забавяне през изминалата 2019 г., най-вече заради санкциите на САЩ срещу компанията.

Все пак, Huawei май успя да постигне целта си и поне през второто тримесечие е задминала по доставки на смартфони Samsung. Това показват предварителните данни на изследователската фирма Canalys. Тя не дава пълните разбивки за останалите производители, но показва, че макар и с малко китайската компания за първи път изпреварва своя основен конкурент. Данните на Canalys обаче очертават друга тенденция, за която се говори още от 2019 г. – все по-силната зависимост на Huawei от китайския пазар.

Победа в условията на пандемия

Huawei е доставила 55.8 млн. смартфона през периода април-юни 2020 г., докато Samsung – 53.7 млн. По-важното е, че сравнено на годишна база и двете компании отчитат понижение, просто това на китайския гигант е по-слабо. Така продажбите на първата компания намаляват с 5% спрямо нивата от същия период 2019 г. При Samsung обаче, спадът е сериозен и съставлява 30%.

Целият смартфон пазар се понижава от началото на годината заради коронавирус пандемията. Тя освен, че намали търсенето на крайни устройства, така и голяма част от подизпълнителите имаха проблеми с доставката на компоненти. С което и самите производствени нива бяха по-ниски.

В тази нестабилна обстановка, Huawei е успял да компенсира значително спада на продажбите и затова излиза на първо място. Докато Samsung не успява да овладее тези процеси и съответно достига най-ниските нива на продажби от години насам. Ситуацията е такава за южнокорейската компания, че тя дори обмисля да замени своя гласов асистент Bixby с Google Assistant, с цел да създаде допълнителни източници на приходи.

Китайският фактор

Успехът зад адаптацията на Huawei е сравнително прост – той се нарича китайски пазар. Компанията вече разчита силно на него след като САЩ наложиха санкции и ефективно забраниха ползването на лицензираната версия на Android и услугите на Google. Тенденцията беше ясно видна от второто тримесечие на 2019 г. когато продажбите в Китай на Huawei достигнаха 64% дял от общите.

В графиките на Canalys може ясно да проследим, че компанията има спад или стагнация на доставките, когато реализира по-малко бройки на местния пазар. Такива са последното тримесечие на 2019 г. и първото на 2020 г. Все пак януари-март беше периода в който Китай беше най-силно засегнат и реално изолиран от външния свят, заради коронавирус пандемията.

Второто тримесечие на 2020 г. очаквано удря пазара на смартфони в регионите извън Китай. Затова спадът на Samsung е толкова рязък. Huawei разчита точно тогава почти изцяло на китайския пазар, с което компенсира понижението в останалите части по света. Което е много видно от дела на реализираните продажби там, които достигат 72%.

Без тях Huawei отчита 27% спад в останалите региони, което е приблизително сходен с този на Samsung. Тези данни ни дават и сравнителна ориентация, че пазарът за смартфони буквално ще „потъне“ през второто тримесечие и производителите ще се надяват най-вече на последните шест месеца от годината, за да могат да компенсират поне частично.

Exit mobile version