Откакто, „A1 България“ придоби „Спектър нет“ и „Мегалан“ през 2010 г., телекомът започна да предлага все повече комуникационни решения и все повече искаше да излезе от определението на „мобилен оператор“. Ако добавянето на фиксирани решения изглеждаше логично преди десетилетие, може би никой не е очаквал, че компанията ще стане пълноправен системен интегратор.
Пълното доказателство за това идва в обявяването на стратегическото партньорство между „A1 България“ и SAP България. С което телекомът става един от основните доставчици на услугите и продуктите на германския софтуерен гигант.
Операторът развива услугите на SAP от години, но едва сега подписва толкова широко партньорство с него. Преди подобни споразумения бяха нормална практика за големите системни интегратори в страната. Този специфичен сегмент претърпя големи промени и процес на консолидация, след свършването на програмата „Конкурентоспособност“ от фондовете на Европейския съюз.
Единствен засега
A1 България“ се превръща в единственият засега официален и пълен reseller на решенията на SAP. Това означава, че операторът има право да предлага на клиентите си лицензи за двете основни бизнес платформи на германския разработчик.
Това са ERP решенията за корпорации SAP S/4Hana и за малък и среден бизнес SAP Business One. Стратегическото партньорство означава, че „A1 България“ разполага с капацитета и компетенциите да предлага, консултира, внедрява, обучава и предоставя лицензи за тези платформи, както и за останалите услуги, които германския гигант разполага в портфолиото си.
„A1 България“ затваря цикъла по предлагането на подобни системи за дигитализиране на бизнеса, след като телекомът разви силно своите корпоративни предложения, покрай своя център за данни. По този начин, компанията може да предостави всичко под формата на софтуер като услуга (SaaS) с месечен абонамент, без да се изисква никаква инфраструктура от страна на клиента.
По пътя на дигитализацията и Интернет на нещата
Телекомът също така предоставя и всякакъв тип свързаност – мобилна, фиксирана, разполага и с мрежа за разгръщане на услуги за Интернет на нещата (IoT), която е ключова за бъдещата дигитализация на бизнеса. Темата беше в основата на коментарите на двамата изпълнителни директори.
„Щастлив съм, че с обединени усилия ще допринесем значително за ускоряване на тези процеси, които излязоха на преден план в настоящата ситуация“, коментира Александър Димитро, главен изпълнителен директор на „A1 България“. „Партньорството ни със SAP България е поредната стъпка от усилията на „А1 България“ за дигитализация на бизнеса в България“.
„Партньорството ни със SAP България е поредната стъпка от усилията на „А1 България“ за дигитализация на бизнеса в България“ Александър Димитров, A1 България
Друго ключово направление от партньорството е желанието на „А1 България“ и SAP България да подкрепят развитието на общините в стремежа им да се превърнат в „Умни градове“ чрез интелигентни, надеждни и достъпни услуги, се посочва в прессъобщението на телекома. Там се допълва, че комбинацията от аналитични платформи на SAP и експертизата на оператора в сферата на „Интернет на нещата“ могат да подобрят значително темповете, с които българските градове въвеждат интелигентни решения, спестяващи ресурси и решаващи ключови въпроси за гражданите.
Бизнес услугите към корпоративни клиенти са част от диверсификацията на приходите на „A1 България“ и са все по-видни във финансовите му резултати.