Технологичните компании са във възход в тези смутни времена, като покрай тях бурно и динамично развитие нагоре отбелязва и гейм индустрията. Тя беше първият сектор, който се почувства максимално облагодетелстван от социалната дистанцираност и извънредните мерки покрай пандемията. Още през март и април видеоигрите се оказаха сред основните убежища на хората от вируса, с огромни и нетипични ръстове.
Ситуацията продължава и през втората половина на годината, дори когато мерките в доста държави бяха разхлабени. Гейм индустрията продължава растежа на приходите и това накара платформата Newzoo, която следи развитието на пазара, да коригира своите данни за 2020 г.
Положителна корекция
Ако през май, тя очакваше постъпленията от видеоигри да достигнат 159.3 млрд. долара, то през ноември увеличиха с 15.6 млрд. долара тази прогноза до 174.9 млрд. долара. Което означава, че ръста на потребителския интерес към гейминга не само скача по време на седмиците на затваряне на икономиките, но и се поддържа висок през периода на отхлабване.
Основните пазари се запазват непроменени – това са Китай с 44 млрд. долара и САЩ с 41.3 млрд. долара. Те са следвани от Европа, която генерира около 32.9 млрд. долара. Като и трите региона се очакват високи ръстове на приходите между 17% и 21%. Развиващите се пазари, като Латинска Америка и Близкия изток са с по-високи темпове на увеличение на приходите, но при тях е очаквано, заради много ниската база от която тръгват.
Ръст във всички сегменти
През периода всички основни сегменти на гейм индустрията отчитат повишение. Независимо дали става дума за PC, конзоли или мобилни игри – те се радват на повече внимание през 2020 г. Съответно и на приходи. Прогнозите на Newzoo са, последните да водят не само като съотношение, но и като темпове на растеж. Приходите от мобилни игри се очаква да се увеличат с около 25% до 86.3 млрд. долара.
Конзолите също са с доста голямо увеличение от 21%, което най-вероятно още не е отчетено напълно. Причината е, че новото поколение устройства ще влязат в продажба през ноември и ще наберат сила покрай силните празнични намаления в последните два месеца на 2020 г. Обичайно, периодите преди дебюта на последните модели конзоли има стагнация и дори спад на продажбите. Пандемията е обърнала тази тенденция, като потребителите са имали повече време да прекарат вкъщи и съответно са напазарували нови игри, а някои и конзоли.
PC пазарът засега най-малко се възползва от извънредната обстановка, като се очаква ръст от едва 6.2%. Обяснението е, че това е категорията с най-запалените геймъри, чието поведение не се е променило значително по време на пандемията. Докато това се случва с т.нар. кежуъл играчи, които предпочитат повече мобилните и конзолни заглавия.
Светлото бъдеще
Анализът на Newzoo показва, че интересът към видеоигрите остава висок през голяма част от 2020 г., което дава надежда, че ще може да се задържи потребителското внимание към сектора в дългосрочен план. Което означава, че добрите темпове на растеж може и да се запазят през 2021 г. и след това.
Newzoo отбелязва, че нивата на ангажираност и приходите в игри се запазват необичайно високи дори след вдигането на извънредните положения в страните по света. Като голям дял от новите потребители се запазват като постоянни. Което е ключов показател за това как ще се развие сектора в дългосрочен план и особено, когато пандемията бъде напълно преодоляна.
Новата прогноза на Newzoo е, че през 2023 г. гейм индустрията ще достигне 217.9 млрд. долара. Като тя ще задмине прага на годишните приходи от 200 млрд. долара по-рано от очакваното. Предишните очаквания на консултантската платформа беше, че през 2023 г. тази граница ще бъде достигната с малко – 200.8 млрд. долара.
Бурното развитие през 2020 г. дава тласък в достигането на тази цел. Дори да има потенциално забавяне на темповете на растеж, нарастването на сектора ще продължи и през следващите години.