По-малко от седмица след като „Виваком“ пусна неограничен мобилен интернет трафик в най-скъпите версии на своите планове Unlimited, лидерът на пазара по абонати „А1 България“ отвърна на удара. Телекомът на 20 февруари обяви промоции за своите настоящи тарифи. За разлика от тези на „Виваком“, те не включват неограничен трафик, но дават доста солидни бонуси, към настоящите планове.
Когато някой от мобилните оператори пусне изцяло нова абонаментна тарифа не минава много време, преди останалите да реагират. Ако промяната е значителна и трансформираща, този процес може да бъде поетапен или да отнеме повече време. Рано или късно, силите се изравняват между трите телекома.
По подобен начин вече се развива ситуацията с новите планове на „Виваком“. Дали „А1 България“ и „Теленор“ ще последват напълно тенденцията за премахване на лимитите ще разберем през следващите месеци. Засега, виждаме, че ходът на „Виваком“ е прекалено радикален и има отпор от копиране на модела.
A1 One Unlimited с бонус трафик
Бързата реакция на „А1 България“ на новите планове на „Виваком“ може лесно да се обясни. Компанията просто предлага бонуси към настоящите тарифи и то на тези във висок клас. От 19 февруари влизат в сила нови възожности за плановете A1 One Unlimited. Вариантите от 2XL до 5XL получават бонус от допълнителен мобилен интернет трафик на максимална скорост.
Най-малкият план A1 One Unlimited 2XL разполага вече с 50GB трафик, като преди това беше с 8GB включен мобилен интернет на максимална скорост. Най-големият 5XL – с 250GB при 48GB преди промените. Структурата на промоцията е малко по-сложна. Плановете запазват своя стандартен трафик. Ако вземем за пример 5XL, той има 48GB при нормални условия. „А1 България“ от 19 февруари добавя още 200GB промоционални. Останалите 2GB се добавят допълнително като бонус при активация на приложението „Моят A1“.
Потребителите могат да сключат само нови договори или да преподпишат стар, за да имат достъп до тази промоция. От „А1 България“ уточняват, че тези условия важат и за контракти сключени до края на март. Тоест, засега това поне е временна промоция. Цените варират от 29.99 лева на месец до 51.99 лева.
Поради факта, че това са бонуси, които надграждат настоящите планове, те идват с една уловка. След изтичане на двугодишния договор, потребителите ще загубят промоционалните условия, ако искат да останат на безсрочен контракт. Докато при „Виваком“ говорим за обновени планове и неограничения трафик е част от тях. Което, означава, че след изтичането на договора, условията се запазват в безсрочния вариант.
Временно решение
Въвеждането на неограничен мобилен интернет е революционен ход за българския пазар. От една страна, тепърва ще видим, как потребителите реагират на този ход. Поради тази причина е възможно, „А1 България“ и „Теленор“ да не бързат с преработването на своите основни планове. Вместо това, те изчакват да видят как ще се отразят новите тарифи на „Виваком“.
Действието на „А1 България“ е по-скоро временно да тушира потенциален отлив на техни абонати от високия клас. Това е възможно да се случи покрай потребители, чиито договори изтичат. Промоцията, също така показва и, че оператора реагира на пазарните промени.
Ограниченият засега прозорец за подписване на договорите, показва, че „А1 България“ се опитва да спечели време и да види как ще се развие ситуацията, след пускането на новите планове на „Виваком“. Подобна е ситуацията и с „Теленор“, които засега още не са пуснали отговор на неограничения трафик в абонаментите на своя конкурент.
Реакцията на „А1 България“ показва, че „Виваком“ със своите нови планове ще доведе по един или друг начин на пренареждане на тарифната политика на мобилните оператори в страната.