Site icon TechTrends България

Valve подготвя нова гейм конзола – този път портативна

steam-machines

Гейм компанията Valve набра известност със своя магазин за игри Steam, като преди това излезе на сцената с франчайза Half-Life. Съоснователят ѝ Гейб Нюел многократно е показвал амбиции към хардуерния пазар, като за съжаление почти нито една от инициативите до момента не е постигала някакъв успех.

Това не отказва Valve, като те продължават да експериментират в тази сфера. Последната информация в тази насока е за разработването на собствена преносима конзола. Тя трябва да наподобява, популярната Switch на Nintendo. Този формат започва да привлича вниманието на основните производители на гейм хардуер, сред които са Alienware на Dell.

Засега нищо не е потвърдено от разработчика на Steam. Според неофициални данни от хардуерни доставчици, новото устройство трябва да се появи на пазара към края на годината. Скептичността към този проект е доста висока, предвид историята на Valve в тази сфера. Успехите на компанията в хардуера засега се ограничават единствено до съвместни разработки с опитен производител. Дали тя ще може да прекъсне тази тенденция? Това е ключовият въпрос.

Приятел под пара

Задаването му е леко прибързано, поради неофициалния характер на тази информация. Засега тя е потвърдена от разнообразни източници в сферата на хардуерните доставчици и производители. Според тях, Valve работи от известно време върху преносима конзола и, че компанията е доста близо до официалното ѝ представяне на пазара. Подробностите са малко, че тя ще бъде базирана на Linux, ще използва каталога на Steam и евентуално ще разполага с конфигурация базирана на x86 архитектурата (AMD или Intel процесори).

Други косвени индикации за съществуването на проекта започнаха да изплуват в кода на Steam. В бета версията за тестване на бъдещи варианти на платформата се появява ново съвместимо устройство, което се казва SteamPal. То трябва да бъде съвместимо с определена част от игрите в магазина, които се казват SteamPal Games. В кода може да се открие и старото наименование на проекта – Neptune.

Независими разработчици продължават да ровят и откриват още различни команди и възможности, които подсказват, че най-вероятно става дума за преносимо устройство. Включени са екстри като Power Menu и др. Спекулациите им са разнообразни – от нов Steam контролер, през самостоятелен комплект за виртуална реалност (VR), до споменатата портативна конзола.

Хардуерни неволи

Valve е пословичен със своите опити в разработването на собствен хардуер. Не толкова в позитивния аспект. Най-известният опит на компанията е с разработването на Steam Machines – компактни PC-та, които трябваше да конкурират конзолите и да се възползват от почти бездънния каталог от игри на платформата.

Те също са базирани на Linux, като това е една от потенциалните причини, които се посочват за техния неуспех. Причината е, че тази операционна система не е предпочитана от гейм разработчиците, което поставя под въпрос наличните съвместими игри и тяхната последваща поддръжка. Друг голям проблем на Steam Machines е, че за да конкурират достъпността на конзолите се играят основно с контролер. Докато PC заглавията преди няколко години бяха силно зависими от комбинацията между клавиатура и мишка. Едва с отварянето на Xbox екосистемата от Microsoft започна да се прокрадва кросплатформеност.

Експериментите на Valve продължават във VR сферата, като тя пусна в края на 2019 г. очилата за виртуална реалност Index. Те са собствена разработка и са втора стъпка в плановете на гейм разработчика за развиване на този сегмент. Отзивите за Index все още не са консистентни. Според някои те на достатъчно надежден хардуер, според други – са бъдещето на VR. Коронавирус пандемията и недостига на чипове не позволи на очилата да постигнат масовост.

Досегашните успехи

Засега единственият по-сериозен пробив на Valve в хардуерната сфера е сътрудничеството им с HTC. Двете компании създават заедно VR очилата Vive, които влизат в продажба през втората половина на 2017 г. Ключовото е разпределението на задачите. Valve не се занимават толкова със самия хардуер, като това е оставено на HTC, които вече имат опит с подобни устройства. Гейм разработчикът се съсредоточава в създаването на софтуерната среда, интеграцията със системите на Steam и др. като например VR играта Half-Life: Alyx.

HTC Vive се оказва сравнително успешен и тайванската компания започва да създава последващи модели, като Vive Pro, Vive Cosmos и др. Опитът показва, че Valve може да бъде много полезен партньор в подобни проекти. Дали обаче ще разполага с достатъчно ноу-хау да прави сам подобни устройства под сериозен въпрос.

На технологичния гигант Microsoft им отне десетилетия, за да намерят правилната формула за създаване на качествен и апетитен за потребителите хардуер. Конзолите Xbox и таблетите Surface са крайният резултат от много години опити и провали. Valve нямат мащаба на Microsoft, но се опитват да пробият по сходен начин – в доста нишови сектори, каквито са хардкор гейминга и VR.

Exit mobile version