Site icon TechTrends България

Телевизията на 21 век

eon-tv-dark-menu

Интернет, стрийминга и коронавирус пандемията успяха да поставят кино индустрията на колене. Ефектите върху нея може да са временни, но също така и дългосрочни. По този начин, бизнес, който се смяташе за непоклатим близо век, е поставен под въпрос. Сега същите фактори на пръв поглед повдигат въпроса дали това не може да се случи с друг сходен бранш – този на телевизията. Технология, която през 60-те години се спрягаше, че ще бъде „убиецът“ на киното, но не го постигна.

Проблемите на линейната телевизия преди пет години бяха поставени на карта, заради бурното развитие на интернет и зародишът на стрийминг платформите. Времето беше използвано ефективно от медийните компании и телекомите, да намерят правилната формула, в която да представят следващата еволюционна стъпка в развитието на ТВ съдържанието.

Тя включва най-доброто от двата свята – запазва духа на телевизията на 20 век, но интегрира иновациите, които маркират бъдещето на съдържанието през 21 век. Тенденцията се пренася в България през последните години.

Един от последните примери е ТВ платформата EON на „Виваком“, която беше официално представена през април 2021 г. Тя не е единствената на пазара, но окомплектова основните характеристики, които телевизията на 21 век трябва да притежава в момента. Основните са гъвкавост, универсалност, достъпност и океан от съдържание.

Навсякъде и на всяко устройство

Най-отличителната част на телевизията на 20 век е, че тя беше налична само и единствена за ТВ приемници. При това, със сложната процедура по прокарване на кабели, само за нея, настройване на декодери, канали и др. Всичко това е в миналото, като целият процес минава през онлайн платформа, която е налична за максимално много устройства.

Тук не става дума само за мобилно приложение, което да ползвате от смартфони и таблети – практика, която беше любима на операторите през последните няколко години, а също така можете това да сторите и от компютри или лаптопи. С приложението EON TV се обхващат максимално много устройства. Предимствата на този подход е, че достъпът и активацията са лесни и липсват каквито и да е сложни инсталации.

Например, при EON който тествахме, гледаш директно през браузъра. За тези, които са свикнали ТВ устройството да го ползват само като такова, това може да стане с бърза инсталация през Google Play магазина, ако той е с Android TV.

За мобилни устройства, приложението EON TV на „Виваком“ е налично за двете платформи Google Play и App Store, както и за AppGallery на Huawei. С което можете да пуснете телевизия на всяко устройство достъпно на българския пазар.

Всичко от гледна точка на кабели минава през този за интернет връзка. Последната се превърна в единен стандарт за пренос на ТВ сигнал за всички телеком играчи в страната. Това е една от причините, „Виваком“ да е пакетирала своята EON TV с доставка за интернет.

Цифрова трансформация

Ако нямате умен телевизор, но искате да се възползвате от новата ТВ услуга, тогава влиза в употреба малката черна кутийка или умна приставка, популярна и като Set-top Box. В България тези джаджи се използваха само пасивно – като цифрови декодери. Те трансформираха новия дигитален сигнал в аналогов, с което позволяваха да се свържат стари ТВ приемници с по-новите кабелни или оптични технологии.

В случая с EON TV на „Виваком“, декодерът позволява на телевизора да „поумнее“, като пуска онлайн платформата през него. Просто приставката влиза в ролята на мини компютър, който се закача на старото ТВ устройство.

Подобно решение има Apple, което е доста популярно в САЩ и някои Западни държави, както и много други подобни услуги в тези ширини. В България, подобни джаджи и услуги започнаха да се появяват отскоро. Тяхната роля е да се даде алтернатива на потребителите с по-стари телевизори, както и възможност да не губят от възможностите на новата платформа, заради тях.

Кралят съдържание

Най-важният елемент във всяка една дигитална медийна услуга е съдържанието. Независимо дали става дума за стрийминг платформа, ТВ такава, за споделяне на видео или дори новинарски сайт. Съдържанието е кралят, алфата и омегата, като то движи дългосрочния интерес на потребителите.

В телевизията на 21 век, линейният подход, в който един канал има програма и, за да гледаш дадено предаване и сериал, трябва да чакаш определен ден и час е вече в миналото. Първите опити на доставчиците и телекомите беше да направят т.нар. „интерактивна“ телевизия. Тя през десетилетията променя значително значението си, като в момента означава, че докато върви даден канал, потребителят може да превърта назад до определен период и когато си иска.

В настоящите платформи има известен лимит, но той обхваща достатъчно широк времеви прозорец, за да бъде удобен за клиентите. При EON TV той е в рамките на седем дни за повече от 200 канала. През тях потребителите могат да връщат и да гледат предаванията, които са били пускани по линейните канали. С което, този формат еволюира към по-гъвкав подход, който е по-практичен за забързаното ежедневие на 21 век.

Бройката от над 200 канала, при които без дублирани при EON TV на „Виваком“ звучи наистина внушително. Особено и включването на редица платени такива като пакетите Diema Xtra и спортните Max Sport.

На поискване

Потребителите вече са разглезени с видео на поискване (VoD), тоест да имат богата библиотека от хиляди епизоди и филми, които да могат да търсят и да пускат според настроението си. Стрийминг платформите наложиха този модел, който се превръща в основно изискване за по-младото поколение.

В България телекомите решават проблема с множеството стрийминг услуги по лесен начин. Те просто ги интегрират в своите платформи за телевизия. EON TV на „Виваком“ прилага точно това, като включва в себе си наличните за момента в страната VoD услуги, като HBO on Demand, Arena Play, Nickelodeon, както и най-популярната в региона – Pickbox, и др. Пълната информация за пакетите и функционалностите на EON може да видите на vivacom.bg.

Силата на профила

Друг отличителен белег на телевизията на 21 век е, че тя може не само да се гледа от всяко устройство, но да се запазва прогреса на гледане, любимите филми и всичко от едно на друго. Едновременно с това, тя трябва да е достатъчно гъвкава не само за един потребител, но и за за цялото домакинство. Тъй като пакетът за телевизия обикновено обслужва цяло семейство.

При EON TV това е решено с възможността да се създадат няколко потребителски профила. До 5 ако трябва да бъдем по-точни. Те позволяват всеки потребител да си ги настрои спрямо своите изисквания, предпочитания и интереси. Фактът, че телевизионната платформа може да бъде пренесена на различни устройства улеснява различните членове на домакинството и спорът сапуненият сериал или футболния мач остават в миналото.

Друга полза от подобно профилиране е, че може да се създаде специален детски такъв, в който съдържанието да е специално подбрано за малчуганите. В тях, те имат достъп основно до анимационно и детско съдържание, което може да бъде препцизирано допълнително от родителите, а самият детски профил да бъде защитен с ПИН код, така че детето да не попада на друго съдържание.

И така, вече имаме представа как изглежда телевизията на 21 век – профилирана, гъвкава, на всякакви устройства, с богат каталог на поискване и линейни канали с възможност за връщане. Лесна интеграция и инсталация. Без борба за дистанционното, а само за пуканките.

Exit mobile version