Site icon TechTrends България

PPF Group разширява медийното си влияние в Хърватска

ppf-rtl-croatia-deal

PPF Group разширява медийното си влияние в региона и по-конкретно в Хърватска. Чешкият фонд обяви, че купува местния клон на германската телевизия RTL. Оценката на активите е за около 50 млн. евро. Телевизията ще мине под шапката на CME, в която влизат българската група на bTV. Така, медийното влияние на PPF Group на Балканите се усилва.

Доскорошната медийна група има свои звена още в България, Румъния, Чехия, Словения и Словакия. Това е поредното пренареждане на активите на PPF Group в региона. Чешкият фонд обяви, че продава Telenor звеното в Черна гора, което има значително малко влияние, както като пазар, така и като приходи. Така неговото присъствие региона няма да намалее, а напротив – ще се засили, особено на медийния фронт. Последният позволява по-силна конвергенция в някои страни, най-вече в България.

Останалите оператори под норвежкия бранд ще се ребрандират през март месец на Yettel. Това стана ясно, след като изтича второто лицензионно споразумение с Telenor. Което от следващия месец ще е и новото име на българския оператор.

Хърватското разширение

PPF Group придобива хърватското звено на RTL. Вместо цена на сделката, е посочена оценката на активите на телевизията – 50 млн. евро. Най-вероятно това ще е сумата, която чешкият фонд ще плати. Няма подробности дали ще бъде платено наведнъж, на части или под някаква различна форма.

RTL ще мине под шапката на CME Group, които бяха придобити от PPF Group през 2020 г. Тя вече оперира медийните активи на групата, като преди голямата сделка, чехите не разполагаха с такива. Важен елемент е, че CME са осигурили лицензните права за името и бранда RTL. С други думи, телевизията в Хърватска ще оперира по същия начин, както „Теленор“ в България. Според прессъобщението, става дума „за дългосрочни права“, което в икономическия език обикновено означава между 3 и 5 години.

Разширението на PPF Group с RTL е ключово, защото така се осигурява медийно покритие в Хърватска. До момента, чешкият фонд не разполагаше с телеком или медиен актив в страната. Сега, те купуват точно това. Сделката трябва да мине през одобрението на местните регулатори преди да бъде финализирана напълно. Това се очаква да се случи към средата на настоящата 2022 г.

Регионални размествания

Докато PPF Group подсилва своето медийно портфолио, фондът реши да се раздели с един от операторите под бранда Telenor. Това беше обявено в края на 2021 г., като беше продадено черногорското звено. Информацията за сделката е оскъдна. Купувач е унгарския телеком и IT компания 4iG Nyrt. Цената не е обявена, като тя остава конфиденциална по желание на двете дружества.

Черногорският Telenor е най-малката хапка, която получи PPF Group от едноименния норвежки гигант през 2018 г. за 2.2 млрд. евро. В мегасделката, чешкият фонд получи мобилните звена в Унгария, България и Сърбия. Това в Черна гора се оказа най-малкото и съответно с най-нищожно влияние върху приходите. От изброените четири пазара, то допринася за едва 1.1% от кумулативната печалба преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA). Което подсказва и логиката за продажбата му.

Новият Yettel

Сделката с черногорския Telenor обяснява и защо PPF Group няма да го ребрандира. През 2022 г. изтича споразумението с норвежкия телеком гигант за ползване на марката и чешкия фонд обяви, че ще промени корпоративната идентичност на активите си в България, Сърбия и Унгария под това име.

Ребрандирането ще се осъществи през март месец, като е избрана марката Yettel. Тя беше официално представена преди няколко седмици в България. Местното звено „Теленор“ вече започна и рекламна кампания, с която да запознае потребителите с Yettel. Цената на „удоволствието“ и дългоочакваната раздяла с Telenor не беше обявена. Но самото действие беше дългоочаквано, след като лицензните права за името бяха подновявани поне веднъж, ако не и два пъти след преговори с норвежците.

Exit mobile version