Дни преди представянето на новите игри под бранда на Xbox и придобитата Bethesda Studio, Microsoft даде информация относно развитието на облачната си гейм платформа. Тя се разширява, като се добавя интегрирано приложение за телевизори, абонатите ѝ ще могат да интегрират в услугата си вече съществуващи заглавия. Накрая, разработчиците ще могат да предлагат демо версии на новите си игри в рамките на абонаментната Xbox Game Pass.
Всичко това показва, че Microsoft се опитват да развият облачната си гейм платформа и да я направят достъпна за още повече хора. Един от проблемите пред подобен род услуги е, че те много трудно се разгръщат по региони и държави. Софтуерният гигант добавя облачни функционалности в Австралия и Нова Зеландия и така общия брой на страните, в които те са налични достига… 28.
Поради тази причина, все още Microsoft отбелязва услугата, като бета версия. Развитието и увеличаването на броя на устройствата е крачка напред в разгръщането ѝ по света. Предвид бавните темпове шансовете облачната версия на Xbox Game Pass, както и на самата абонаментна услуга да се появят в България засега изглежда доста далечни.
Игра на телевизора без конзола
Най-голямата новина на Microsoft е пускането на интегрирано приложение за умните телевизори на Samsung. Всички модели със смарт функции на южнокорейския гигант от 2022 г. ще имат достъп до платформата Xbox. Тя ще позволи на потребителите да инсталират стотици игри. Някои, като Fortnite, например няма да изискват абонаментен план и ще са достъпни безплатно.
По-важният елемент е, че ако сте в страна с достъп до облачната услуга на Xbox Game Pass, ще можете да играете стотици игри без да имате нужда от конзола. Единственото условие е интернет връзка и съвместим с Xbox контролер.
Услугата ще е налична от 30 юни. От Microsoft обещават плавно изживяване – пускате приложението и контролера и директно избирате желаното заглавие. Както Netflix е за филмите. Точно това е обещанието на облачния гейминг – да пренесе консумацията на игрите по идентичен начин, както се случи с видео стрийминга.
Още повече облачни игри
Втората ключова промяна в Xbox Cloud Gaming ще е възможността за интеграция на потребителския каталог. Досега, достъп до облачен гейминг имат само избрани от Microsoft игри. Това са заглавия, които са част от портфолиото на абонаментната услуга Xbox Game Pass. През следващата година, софтуерният гигант ще позволи на геймърите да добавят към тях и такива, които вече притежават. Дори и да не са част от абонаментния каталог.
По този начин се разширява значително каталога от заглавия, които ще са достъпни през облачната услуга на Microsoft. От компанията допълват, че така дават възможност на по-малки и независими разработчици да достигнат до аудиторията на Xbox Game Pass.
Project Moorcroft
Последната голяма промяна, която планира Microsoft за своята облачна услуга носи енигматичното име Project Moorcroft. Това е програма, която трябва да привлече отделните разработчици да предоставят предварителни демо версии на своите заглавия.
Демо версиите са класически метод за промотиране на видеоигрите. Те включват в себе си определени сегменти от заглавието или вариант, с определени орязани функции. Демота се разпространяват обикновено свободно или се подготвят за определени изложения, на които геймърите да могат да ги тестват.
Project Moorcoft ще позволи на разработчиците, особено по-малките и независими, да предлагат демо версии в рамките на платформата на Xbox Game Pass. Microsoft дори предлага определени финансови стимули за тези студиа, които инвестират време и средства за да правят подобни предварителни версии.
По-стабилната облачна платформа
Тези новини показват, че за момента Xbox Cloud Gaming е единствената облачна платформа, която се развива сравнително стабилно. Разширяването на функциите и възможностите, както за потребителите, така и за разработчиците са добри знаци. Допълването на страните, в които е налична услугата също дава добри сигнали.
Ситуацията не е толкова розова за най-големия конкурент на Xbox Cloud Gaming – Stadia на Google. Интернет гигантът също започна да предоставя инструменти за ранен достъп и демо версии, които да ползват разработчиците в цел да привлече повече студиа, да правят заглавия за платформата.
Проблемът е, че Google закри цялата гейм развойна дейност и се отказа да прави ексклузивни игри. За сметка на това Microsoft придоби Bethesda Games преди година и в момента тече регулаторното одобрение на мегасделката с Activision-Blizzard. Софтуерният гигант се превръща в истински мастодонт в гейм индустрията и при финализирането на последната трансакция, заедно със Sony ще са недостижими лидери.