IT БИЗНЕС

Род Струго: В бъдеще всички компании ще предлагат някаква форма на дистанционна работа

Род Струго е директор „Инженерни услуги за крайни потребители (EUC)“ във VMware. Присъединява се към компанията преди пет години. Неговата роля е да помогне в изграждането на посока за развитие и инженерно качество на приложението за продуктивност Boxer. Както и съдейства на клиентите на компанията в изпълнението на техническите партньорства. Неговият екип е изграден през 2019 г. в България и САЩ, като продължава да се увеличава и да помага в реализирането на дистанционната работа. Преди да се присъедини VMware, Род Струго участва в създаването на обучителни програми на Apple за iOS разработчици в Латинска Америка и Европа.

TechTrends имаше възможността да проведе кратко ексклузивно интервю с Род Струго. Забележка – то е осъществено преди новината, че Dell планира да излезе от VMware и компанията да продължи самостоятелно развитието си.


Промени ли пандемията начина по който работодателите гледат на дистанционната работа?

office-space-1

Във VMware прилагахме подобни гъвкави режими и преди пандемията. Някои от нашите служители работеха дистанционно и всички от нас имат избор да го правят, когато е необходимо. Също така, ние се нуждаехме да ходим до офиса, защото ни е необходимо време за съвместна обмяна на идеи между екипите, което най-ефективно става на живо. Пандемията промени всичко и ние трябваше да преосмислим начина ни на работа и как да подобрим действията на служителите.

Ключът към изграждането на култура за доминираща дистанционна работа е да можем да осигурим на хората всичко от което те се нуждаят и то да е на една ръка разстояние. Пирамидата на Маслоу за нуждите на човека, се трансформира в случая по следния начин. На първо място е правилното оборудване – компютри, монитори, електричество, интернет достъп и ергономичност.


rod-strougo-vmware-quote„Спонтанните разговори около кафе машината преминаха в чатове в Slack с без оперделена тема” Род Струго, VMware


Затова ние осигурихме на служителите ни правилните устройства, позволихме работа от вкъщи и поехме част или напълно сметките за интернет достъп, например. Така, първият слой на пирамидата е изграден, следващият е да разберем, как може да си сътрудничим в и между екипите по-добре. Защото сме свикнали с контактите на живо и сега трябва да ги възпроизведем в дигитална среда. Тук се намесват софтуерните платформи за взаимодйествие.

Преди имахме спонтанни разговори около кафе машината в офиса, на които излизаха интересни работни идеи. Сега правим това през Slack. Дигитални бели дъски за визуализация като Miro също помагат, да се изложат по-лесно идеите. Дори се опитаме да пресъздадем 15 минутни срещи за „по кафе“, на които няма фиксирана тема на разговор и така от свободната дискусия може да се родят идеи.

С правилните инструменти, платформи за взаимодействие и управленски политики, хората наистина могат да се почувстват, като част от процеса, да бъдат продуктивни и да се насърчават да могат да работят отвсякъде.

А как реагират служителите на смяната – предпочитат ли да работят онлайн или разчитат на добрата офисна среда? Или хибридният модел е по-актуален от всякога?

home-office-window

Служителите предпочитат гъвкавостта, според мен. Като гледаме назад 2020 г. забелязахме положително влияние върху продуктивността на нашите кадри. Във вътрешно проучване, което направихме, над 80% от служителите ни смятат, че преминаването към хибридно работно място е ползотворно за тях и за дългосрочния успех на VMware.

Осигуряването на гъвкавост в работния процес подобрява баланса между служебните задължения и личния живот. Хората имат повече време за работа, като пътуват по-малко до офиса. VMware предоставя на своите служители избора да ползват офисите на компанията, да действат от вкъщи или от други места, стига те да могат да покриват професионалните си и лични цели. Политиката за разпределена дейност предлага трите опции – фиксирано, гъвкаво или дистанционно работно място.


rod-strougo-vmware-quote„Служителите предпочитат гъвкавостта и когато им е даден избор, тяхната продуктивност се увеличава” Род Струго, VMware


Има професии, които изискват физическо присъствие в офиса, например ако те са обвързани с технология, която не може да се пренесе дигитално. В допълнение, има служители, които избират фиксирания и присъствен режим, защото предпочитат този подход. Затова е важно да се даде гъвкавост за избор.

Тъй като във VMware разработваме софтуерни продукти и иновативността е ключва. Инженерите ни трябва да могат да си представят архитектурата и структурата на софтуера, което изисква много време и свобода за концентрация. Затова, дистанционната работа при нас е ползотворна. Повечето софтуерна разработка включва решаването на пъзели. Работата от вкъщи дава възможност за дълго време за концентрация, което да не включва излишно разсейване от колеги.

Все повече бизнес се дигитализира, колко важно е вече онлайн присъствието и изживяването на потребителите?

digital-business-meeting

Повечето от нашите клиенти са банки, големи институции и държавни агенции, които разчитат основно на настолни компютри. Преминаването към по-дигитален свят, който отваря нови възможности на потребителите и служителите е тенденция отпреди COVID-19 пандемията. Потребителите на нашите решения трябва да могат да работят отвсякъде.

Някои от клиентите ни смятат, че повечето ще се върнат към изцяло офисен режим в бъдеще. Други залагат изцяло на дистанционния модел. Независимо поддръжник на кое решение си, консенсусът е, че компаниите ще трябва да могат да поддържат някаква форма на дистанционен достъп.


rod-strougo-vmware-quote„Kонсенсусът е, че компаниите ще трябва да могат да поддържат някаква форма на дистанционен достъп” Род Струго, VMware


Друг ключов елемент е възможността да се работи от собствено за служителя устройства. Това увеличава гъвкавостта на служителя и им позволява да вършат задълженията си по начина, по който искат, което увеличава продуктивността им.

Нашите крайни клиенти могат да преминат от едно устройство към друго, както и от едно място към друго. Те могат да работят навсякъде, по всяко време, от всяко устройство и да се свързват с корпоративните системи, без да се налага непрекъсната помощ от IT поддръжката. Данните остават сигурни и се запазва централизирания контрол на достъпа до тях.

Какви са решенията на VMware в тази посока, които да помогнат потребителите и компаниите да се ориентират в новата реалност?

boxer-all_devices_new

Технологиите на VMware позволяват на служителите, компаниите и партньорите да запазят своята продуктивност. Целта ни е да ги улесним, като могат извършват много неща накуп. Платформата Workspace ONE Boxer предлага сигурни инструменти, като интуитивен имейл, календар, контакти и други продуктивни инструменти. Той позволява да се ползват собствени устройства, без да се жервтат протоколите за опазване на данните и мрежата, като едновременно с това се опазва и личната неприкосновеност на служителите.


rod-strougo-vmware-quote„Технологиите на VMware позволяват на служителите, компаниите и партньорите да запазят своята продуктивност” Род Струго, VMware


Предимствата на Boxer са доста – специално разработено управление чрез жестове, множество шаблони, бързо споделяне на инструменти между екипите и интеграция с други ключови платформи, като Zoom и Microsoft Teams.

Целта ни тази година е да разширим възможностите на системата и затова се оглеждаме непрекъснато за кадърни инженери в България, с които да ги развием. Местният екип в София разполага с много опит и умения, като този в САЩ също расте.

Свързани статии

Back to top button