Геймърският брак на Netflix
Netflix е в позиция на кръгова отбрана във видео стрийминга. Компанията трябва да посреща силната конкуренция на Disney и HBO, с техните огромни каталози, изтеглянето на ключово съдържание от платформата ѝ, нарастващи инвестиции в собствена продукция и трудния баланс в запазване на ръста на приходите и абонатите.
Дружеството все още расте по отношение на постъпленията, но при клиентите нещата не са толкова оптимистични. Netflix отчете първите си отписвания на абонати през последните две тримесечия. На фона на всичко това, платформата ще се обърне към нещо, което основателят ѝ беше твърдо против преди няколко години – въвеждането на реклами.
В стремеж да намери ново съдържание, което да подсили каталога си, Netflix прибягва до все по-интересни партньорства и инициативи. Предстоящите плодове на едно от тях ни дават поглед върху част от стратегията на компанията за преодоляването на тежката ситуация и затвърждаване на позициите си на лидер на пазара. Странно или не, те са ориентирани към гейминга и датират от края на 2021 г.
Новите игри на Ubisoft
Януари 2023 г. ще бъде ключов за Netflix, защото тогава ще се появи първата от общо трите планирани игри, които са част от партньорството ѝ с Ubisoft. Тя е продължение на Valiant Hearts – пъзел заглавие от 2014 г. с фокус върху различни герои, чиито истории преминават през цялата Първа световна война. Втората е Mighty Quest for Epic Loot, която е приключенски hack&slash. Тя също е втора част на вече излязла такава игра. Дебютът ѝ е през 2015 г. за традиционните платформи, а след четири години излиза и за мобилни устройства. Има голяма вероятност тя да бъде преименувана на по-семплото Mighty Quest 2. Третата ще е неназовано заглавие от популярния франчайз Assassin’s Creed.
Трите игри ще бъдат ексклузивни за абонатите на Netflix и ще са разработени като мобилни заглавия. Уловката е, че те няма да използват агресивните методи за монетизация, които са характерни за подобен тип продукти. Няма да има микротрансакции или реклами. В същия момент ще се възползват от изключителната достъпност на мобилните игри – прости, но ангажиращи вниманието механики.
Гейминг амбиции
Новината веднага може да се асоциира с опитите на Netflix да развива гейминг съдържание. Netflix обяви през лятото на 2021 г., че придобива нишовото студио Night School. Партньорството с Ubisoft датира поне от есента на същата година, когато започва и работа по посочените по-горе три игри. С което гейминг амбициите на Netflix започват да се очертават.
Те обаче не се ограничават само до публикуването на игри за абонатите на платформата. Netflix ще адаптира вселената на Assassin’s Creed в игрални серии. Въпреки, че няма допълнителна информация е много вероятно, ексклузивното заглавие за стрийминг платформата да бъде като добавка на предстоящите серии. Netflix също така работи по анимационни серии от други по-малки франчайзи на френския гейм гигант. Сред потвърдените за момента заглавия са FarCry, Tom Clancy’s Splinter Cell и Rabbids.
Взаимна полза
Тези проекти създават взаимна полза за двете компании. Netflix увеличава каталога си със заглавия, които могат потенциално да привлекат и задържат абонати. Както и с игри, които да подсилят желанието на потребителите да си поддържат плана за платформата. Ubisoft от своя страна получава шанс нейните заглавия да бъдат реализирани в игрални или анимационни продукции.
Холивуд има лоша слава за филми или сериали по видеоигри. Има изключения – последното е „Соник 2“ на SEGA, но като цяло правилото се запазва. Предишният подобен проект на Ubisoft – филмът Assassin’s Creed от 2016 г. не завърши с успех, като привлече само 240 млн. долара в световния боксофис и 54 млн. долара в щатския. Netflix се опитва да разчупи това правило и ще видим, дали компанията ще наложи ново правило за адаптацията на гейм заглавията. Платформата вече има (сравнително) успешен опит със създаването на подобни серии по поредицата The Witcher.
Ubisoft има и друга полза, тя ще може да диверсифицира начина за разпространение и по-важното – за монетизация на своите игри. Френският разработчик се опитва да направи това, но не среща подкрепата на играчите. Последните усилия в тази посока е пускането на незаменими токени (NFT) в Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint. Експериментът буквално „умря“ за няколко месеца. Геймърите за момента реагират доста остро в интеграцията на подобни активи в техните любими заглавия.
Микротрансакциите, които станаха стандарт за гейм индустрията също среща недоволството на потребителите. С партньорството си с Netflix, Ubisoft ще може да предложи „чисти“ игри откъм агресивна монетизация, срещу абонамент за стрийминг платформата. Ако това сътрудничество даде плодове, може да видим подобни сделки и с други гейм компании. Защото за момента всичко звучи като щастлив брак по сметка. Но засега нещата са само на хартия и тепърва ще видим как ще се реализират на практика.