НОВИНИТЕХНОЛОГИИ

Индия стана най-големия пазар за умни часовници през лятото

Насред нарастващата инфлация по света и очакваната икономическа рецесия, Индия се превърна в най-големия пазар за умни часовници през лятото. В същия момент, Китай и Европа са регионите със спад на продажбите на носимите устройства. Секторът отчита и силен ръст на доставките от 30% на годишна база, показват данните от Counterpoint Research.

Статистиката на изследователските агенции започват да се адаптират към някои промени, като например дефиницията за умни часовници. Counterpoint Research разделят сектора на две – първата част са премиум устройствата с пълноценна операционна система. Втората са базовите модели, на които не могат да се добавят и инсталират отделни приложения.

Именно при последния сегмент най-вероятно влизат и множеството фитнес гривни с дисплеи. Те набират популярност като достъпен вариант за умен часовник, въпреки, че не влизат в първоначалната дефиниция за такъв. Според нея, всяко устройство е „умно“ ако има пълноценна операционна система с възможност за инсталиране на приложения или програми.

Ръст в сектора

Apple-watch-watchos7

Въпреки тези промени в методологията на Counterpoint Research увеличението на доставките на смартчасовници обхваща и двата сегмента. Продажбите на премиум устройствата нараства през третото тримесечие с 23% на годишна база. В същия момент на базовите умни часовници доставките се удвояват на годишна база и вече съставляват повече от една трета от пазара или 35%.

Те са и основния двигател на ръста на сектора, който на годишна база за третото тримесечие е 30%. Според експертите от анализаторската компания, бързия ръст и вече значителен дял на базовите умни часовници показва техния потенциал. Както и, че пазарът за подобни продукти се ориентира все повече към достъпни модели.

Логично от гледна точка на приходи, премиум смартчасовниците властват, като те разполагат с близо десеткратно по-голяма средна продажна цена. Секторът все повече се формира по подобие на този на смартфоните. При него достъпните модели са водещи при количеството, докато премиум такива – основния дял от приходите.

Apple доминира при премиум моделите

Разделението на сегменти, както и силните продажби затвърждават доминацията на Apple. Технологичният гигант владее малко над 50% при премиум продажбите през третото тримесечие. През периода, компанията отчита ръст на доставките от 48%. Те са стимулирани от пускането на пазара на новата серия Apple Watch 8.

Във високия сегмент Samsung запазва второто си място и с дори по-значителен ръст на доставките – от 62% на годишна база. Погледнато от призмата на целия пазар, южнокорейският производител намалява дела си, защото не предлага достъпни умни часовници, като фитнес гривни. За сметка на това лидерът при последните – Noise е трети в целия сектор. Компанията има силно присъствие в Индия, което подпомага задържането на тази позиция.

Huawei присъства и в двата сегмента – при премиум моделите е четвърта с 6.4%, а при достъпните е с 3.2% на пето място. Xiaomi от своя страна присъства сред лидерите само при базовите умните часовници с дял от 4.2%.

Новият регионален лидер

2022Q3-Regional-Share-981x1024

За първи Индия става водещ пазар, като в него са реализирани около 30% от доставките на умни часовници за третото тримесечие. Продажбите са нараснали със 171% на годишна база. Няколко фактора допринасят за това – празничния сезон в страната, засилването на позициите на местните производители, както и включването на достъпните модели в изследването.

Китай и Европа са регионите със спад в пазарните им дялове. Азиатската държава продължава да е в частичен блокаж, заради политиката на „нулев ковид“. Старият континент е изправен пред силна инфлация, а и част от региона е блокиран, заради войната в Украйна.

Икономическите предизвикателства вече удариха някои технологични сегменти. Затова няма да е изненада, ако положителната тенденция при умните часовници да не продължи дълго.

Свързани статии

Back to top button