ТЕХНОЛОГИИ

Знанието е сила или защо е важна смартфон диагностиката

Почти всеки потребител на смартфон се стреми към едно нещо – да използва закупеното устройство максимално дълго време. В България това правило важи с пълна сила. По данни на изследователската фирма Kantar по поръчка на Yettel повече от половината българи (52%) сменят умните си телефони на три или повече години. Малко под една трета от запитаните или 29% ползват смартфоните си докато спрат да работят. Малко под една пета (18%) ги сменят на всеки две години и само 1% на всеки 12 месеца.

Пишещият тези редове попада в първата и втората категория. Два от смартфоните ми изкараха малко над три години след което внезапно спряха да работят. При първия случай взех сходен и заместващ телефон, от който обаче не бях доволен и смених след малко повече от година. Вторият случай беше наскоро и смартфонът изкара около три години преди да „умре“. Всички останали устройства, които съм ползвал за лични, са изкарвали поне по три години. Някои от тях дори още работят, но просто са прекалено много остарели за пълноценна употреба.

Основният проблем, когато ползвате устройство до последния му дъх е, че не знаете в кой момент то ще ви остави. След това по спешност трябва да търсите нов смартфон и бързането никога не е добър съветник. Информираността ви за състоянието на телефона може да помогне по много начини. Да предотврати или поне да подскаже за проблем, който в един момент може да се окаже критичен. Както и да помогне за по-добрата и ефикасна експлоатация на устройството.

Точно в такава роля влиза услугата „Смартфон диагностика“, която вече е част от приложението Yettel. Може да го тествате безплатно до края на ноември, независимо дали сте абонат на оператора или не.

Годишен преглед, но за телефона

Smartphone-Diagnostics-2

Услугата „Смартфон диагностика“ предлага възможност за изпробване на способностите на устройството ви в шест категории – аудио, камера, екран, софтуер, сензори и бутони. Целият процес е сравнително лесен, като за всяка една от тях се преминава през съответния тест. За част от тях ще трябва намесата на потребителя.

Например, при аудио се тестват микрофона и говорителите и трябва потребителите да чуят дадени цифри и след това да отбележат кои са чули или обратното – приложението им показва такива и те трябва да ги изговорят. При iOS потребителите трябва да изговорят произволна дума. Сензорният екран се изпробва като „изтриете“ с пръст изображение на дисплея. Тестват се също предната и задната камера. При тях отново имаме участие на потребителя, който трябва да си направи селфи или да снима произволен баркод със задната.

Има тестове, които не изискват толкова активна дейност на потребителите. Например тези за RAM паметта и софтуера. Ако се открие нередност, се дават препоръки за потенциалното им разрешаване. Например, ако сте забравили да ъпдейтнете операционната система, това ще ви излезе като препоръка.

Практичност и развитие

Smartphone-Diagnostics-3

Смартфон диагностика“ на „Йеттел“ има редица предимства. Работи се лесно с услугата, вградена е в приложението на оператора, което я прави повече от достъпна. Интерфейсът, действията и резултатите се поднасят по опростен и разбираем начин за потребителя. Услугата ще покаже дали има проблем с даден компонент, ако например вие се съмнявате, че нещо не работи като хората. Тя е съвместима с всички мобилни устройства на пазара с двете основни операционни системи – Android и iOS. Единственото изискване е да имате инсталирана последната версия на приложението Yettel.

Като всяка нова услуга и „Смартфон диагностика“ има поле за развитие през следващите месеци. Плановете на телекома са да добави още тестове, които извършват проверка на софтуера, дисплей, бутони и сензорите на устройството. Изрядният софтуер е  важен за производителността на устройството и подобен чек ще позволи още по-пълната му диагностика.

Една „вселена“ за устройствата

Smartphone-Universe

Смартфон диагностика“ е част пакета услуги на „Йеттел“, в който са обединени различни услуги, насочени към устройствата на клиентите и техния по-дълъг и пълноценен живот. Той носи името „Смартфон вселена“ и освен възможността да тествате умния си телефон има още различни предимства. Например, предоставяне на безплатна удължена гаранция в рамките на три години, като стандартната е две.  Към тях добавяме и застраховка „Смартфон протект“, която ще покрие щети при счупване или кражба.

„Смартфон вселена“ включва още редица промоции и намаления, като например отстъпка в размер от 100 лева за закупуването на аксесоар като умен часовник например. Подобни промоции има и при рециклиране на стар смартфон. Ако потребителят върне старото си устройство, „Йеттел“ предоставя отстъпка за покупка на ново.

Услуги като „Смартфон диагностика“ предоставят достъпен начин на потребителите да разберат състоянието на смартфона си. Както и да предприемат съответните действия по оптимизирането на работата му. Самата компания много добре описва приложението – това е като годишен технически преглед на колата, само че за умния телефон.

Свързани статии

Back to top button