Медийният гигант WarnerMedia най-накрая разкри повече детайли относно своята стрийминг услуга, която ще се предлага в САЩ от телеком гиганта AT&T. Тя ще се казва HBO Max и ще включва ексклузивно доста класически предавания, като сериалите „Приятели“ и „Принцът от Бел Ер“. Нейният дебют е насрочен за 2020 г. и освен, че ще сложи още един прът в колелото на лидера Netflix, тя повдига редица други въпроси.
Новият каталог
HBO Max ще включва широко портфолио от продукциите на HBO, което включва сериалите „Игра на тронове“, „Западен свят“, „Братя по оръжие“ и други. Първата поредица няма да се изчерпа само с приключилата тази година сага по книгите на Джордж Р.Р. Мартин, но ще продължи с ново съдържание, което вече се подготвя и се разиграва в същата Вселена.
Към тях добавяме и многото филми и продукции на Warner Bros, които включват всички филми и сериали от комиксовия свят на DC Entertainment (Батман, Жената Чудо и др.).
Доста стари, класически ТВ сериали също ще бъдат пренесени в HBO Max. Сред тях са например поредиците „Приятели“ и „Принцът от Бел Ер“. Стрийминг услугата ще е дом на съдържанието от каналите CNN, TNT, TBS, Turner Classic Movies, анимационните Cartoon Network, Adult Swim, Looney Tunes и много други.
HBO Max ще получи доста нови и ексклузивни сериали, като „Дюн: Сестринство“ – базиран по романите на Франк Хърбърт „Дюн“, „Батуомен“, както и всички нови продукции от вече установените франчайзи.
Какво става с останалите платформи на HBO
Тази новина, не засяга българските потребители, поне за момента. HBO Max ще е достъпна първо в САЩ от следващата година. Макар да не е обявена цена, информацията на американските медии е, че ще разполага с месечна такса между 15 и 17 долара. Въпросът е, каква е стратегията на WarnerMedia за всичките останали стрийминг услуги и платформи за гледане на видео на поискване.
Медийният гигант разполага със стрийминг услугата HBO Go и HBO Now. Разликата между двете е, че първата е предназначена само за вече потребители на премиум каналите, докато втората е самостоятелна платформа за видео на поискване. В България, HBO Go е единствената услуга, която може да се ползва за момента от компанията. Някои оператори я предлагат без да я обвързват задължително с телевизионен пакет. За доста абонати, тя е достъпна стрийминг платформа.
Какво се случва с HBO GO и HBO Now? Засега нищо. Плановете на WarnerMedia са, тези услуги да продължат да съществуват в настоящия си вид. Целта на HBO Max е да осигури максималните възможности на потребителите за предоставянето на стрийминг услуги. Освен по-богат каталог, тя ще разчита и на доста ексклузивни заглавия, които ще се натрупат с времето. Все още е прекалено рано, да се говори дали и кога ще бъде налична в България.
Проблемите на Netflix
Най-големият губещ от цялата история и надигащите се стрийминг войни засега се очертава да е Netflix. Компанията за момента доминира стрийминг услугите по света, но с появата на нови и нови платформи, конкуренцията ще се засилва. Има друг аспект, който е по-притеснителен за Netflix. Това е, че каталога на компанията ще се стопява с появата на всяка една нова платформа.
Причината е, че голяма част от медийните гиганти, които държат правата на доста популярни филми и сериали, вече се подготвят да пускат собствени услуги. Съответно те изтеглят това съдържание от Netflix, за да го добавят в своите платформи. В повечето случаи, това означава, че то ще е достъпно само на тях.
Такъв е случаят със сериала „Приятели“, който през следващите месеци вече няма да е достъпен на Netflix, поради предстоящото му ексклузивно преминаване към HBO Max. Поетапно оттегляне на съдържание ще има и от Disney, тъй като медийният гигант ще стартира собствена стрийминг услуга в края на 2019 г.
Според анализ на Ampere Analysis, цитирани от Vox/ReCode, около 20% от съдържанието в Netflix е собственост на Comcast, Disney, Fox (които вече са собственост на Disney) и WarnerMedia. Около 13% са на Viacom, CBS, HBO и др. Оригиналното съдържание на Netflix съставлява едва 8% от целия каталог, като останалите около 60% са от различни продуцентски къщи.
Перспективата е, че между една пета и една трета от всичките филми и сериали в популярната стрийминг услуга, може да изчезнат от нея през следващата година-две. Което не е добра новина за Netflix и обяснява защо компанията инвестира толкова сериозно в собствено съдържание.