Годишното изложение CES в Лас Вегас е любимото място за технологичните компании да обявяват своето ново портфолио от телевизори и лаптопи. Това са двата най-популярни сегмента за потребителска електроника след смартфони. Производителите пазят премиерите на флагманските модели на последните за Световния мобилен конгрес (MWC) в Барселона, който се провежда месец след това. Ако разгледахме някои от основните тенденции и ключови дебюти на тазгодишния CES при лаптопите, сега е време да обърнем внимание на телевизорите.
Има няколко основни тенденции, които производителите следват с обновените си портфолиа. Може би най-важната е, че вече телевизорите с 8K резолюция навлизат по-масово на пазара и по-важното – са готови за вашия хол. Изминалата 2018 г. беляза пускането в продажба на първото устройство с такава възможност 8K QLED моделите на Samsung. Настоящата година вече виждаме производствени модели от LG, Sony и TCL, както и още по-големи варианти на Samsung. Допреди година 8K резолюцията присъстваше само в демонстративни бройки и прототипи по изложения, сега компаниите са готови да я предоставят на крайните потребители.
Втората тенденция, която е може би вечна за телевизорите, това е размерът. Моделите стават все по-големи и все по-добра картина. По-голямата резолюция позволява също така да се увеличи диагонала на екрана, без да пострада качеството на изображението. С някои съвременни технологии – дори да се подобри значително. Не бяха далеч времената, когато 55-инчовите модели струваха цяло състояние, сега доста от тях спадат към долния спектър на средния клас. Всички производители вече скачат на размери от типа 88 и 98 инча, че дори и повече ако броим някои версии на The Wall на Samsung.
Третата тенденция е в разработването на все по-компактни форми. Посоките са в общи линии две. Първата е в разработването на интегрирани тела, в които екранът, звукът и хардуерът са на едно място, но заемат все по-малко пространство отзад, отстрани или около дисплея. Втората е, в решения, които да слеят телевизора с повечето домашни интериори, а не да изглежда като голям черен правоъгълник в стаята.
За тези, които нямат търпение да видят най-добрите модели, които дебютираха на CES, преминаваме към самите телевизори.
LG Signature OLED TV R
LG развихриха въображението на потребителите през изминалата година със своя навиваем на руло OLED телевизор. В Лас Вегас компанията най-накрая показа и готовия за продажба модел. Екранът на LG Signature OLED TV R се навива на руло в продълговато, но ниско тяло, което наподобява саундбар. 65 инча, които в прибрано състояние не са по-високи от педя-педя и малко. Има три режима – разпънат, който работи като класически телевизор, Line View и прибран. Вторият остава една лента от екрана, на която се изобразява основна информация, известия и други и може да се ползва като информационен панел, да се слуша музика и др. Прибран телевизорът ще продължи да работи като мощен саундбар и да пуска музика. За съжаление, цената още не обявена, но определено няма да е никак малка.
Samsung MicroLED The Wall/The Window
Още един герой от 2018 г., който впечатли със своя размер от 143 инча и беше представен основно за бизнеса, вече ще има версия за крайните потребители. Това е огромният и модулен екран The Wall на Samsung. Базиран на технологията MicroLED, устройството е съставено от модули, с които размера му може да варира от сравнително стандартните 75 инча до масивните 219 инча. Потребителската версия ще е първата, която ще можете да сложите в хола си. Компактният 75-инчов модел ще се подвизава с по-скромното име The Window. Все още няма обявени цени.
Sony Master Series Z9G/ZG9
Минаваме към дългоочакваните модели с 8K резолюция. Sony беше втората компанията, която представи такива телевизори, това са Master Series Z9G и ZG9. Двата модела са съответно с 88 и 98-инчови LED екрани , но за разлика от 4K събратята си са малко по-дебели в корпуса. Доста хора ще попитат, за какво са им телевизори с такава резолюция, като съдържанието, което я поддържа се брои на пръстите на хората, които притежават RED камери например? Sony Master Series Z9G/ZG9 разполагат с мощни изчислителни системи, задвижвани от процесора X1 Ultimate, които мащабират 4K съдържание в 8K, без да се губи от качеството или да се „пикселизира“ картината. В предварителните сравнения, за момента основното предимство на техния 8K телевизор е в размера.
LG Z9 8K OLED
LG реално представи първият 8K OLED телевизор на CES, без да се обърквате с QLED на Samsung. Това е 88-инчовия Z9 (Sony и LG явно много обичат тази номенклатура), който идва с всички екстри за премиум модел на южнокорейския производител. Липсата на съдържание в по-високата резолюция се компенсира с възможността за мащабиране на 4K в 8K чрез процесора Alpha 9. Той, заедно с алгоритми задвижвани от изкуствен интелект (AI), помагат за изчистването на картината от излишен шум, изострянето ѝ, както и адаптацията ѝ спрямо различни ситуации.
Samsung Q900 8K QLED
Samsung първи пуснаха 8K телевизор на пазара в края на миналата година. Сега в Лас Вегас те показаха още по-големи модели, които поддържат новата резолюция. Това е Q900, който е 98-инчово чудовище, като екран. Задвижван от QLED технологията на Samsung, която разчита на много подобрените принципи на LCD екраните, които се доближават по качество на LED механиките, но не са базирани на тях. С което портфолиото на 8K телевизорите на южнокорейския гигант вече се разпростира от 65 до 98 инча. Подобно на LG и Sony, Samsung също разчита на софтуерно мащабиране на съдържанието, с което да компенсира липсата на видео в най-висока резолюция. Цените започват от 15 хил. долара за 85-инчовата версия.