PLAYНОВИНИ

Twitch продължава да е водеща стрийминг платформа

Гледането на живо, как някой друг играе на компютър може да звучи налудничаво за доста хора, но реално представлява доста сериозен бизнес. Ако трябва да бъдем по-точни – около 5 млрд. долара приходи са генерирали през 2019 г., по изчисления на Superdata. Дам, внушителна сума, по-голямата част от нея се формира от спонсорства и сделки между компании, платформите за излъчване (стрийминг) и самите стриймъри. В този сектор, дългогодишен господар е Twitch – една от първите услуги специализирани в предаване на живо на игри.

Данните на Streamlabs и Newzoo показват, че платформата продължава да е на първо място по популярност сред почитателите на гейм забавленията. В нея, потребителите са прекарали общо близо 10 млрд. часа. Проблемът на Twitch е, че нейните показатели се свиват, заради засилената конкуренция.

Новите играчи

streamlabs-newzoo-game-streaming-2019-hours

Платформата беше придобита от Amazon през 2014 г. за 970 млн. долара, но през последните години конкуренцията в сектора се увеличава. Google навлезе с YouTube Gaming, а през 2019 г. ударно се включи и Microsoft със своя Mixer. Facebook също се опитва да привлече парче от баницата, но все още услугата не е достигнала нивата на първите три.

YouTube Gaming е задържала потребителите с 46% повече през изминалата година, които са прекарали 2.8 млрд. часове в гледане на гейм стриймове. Microsoft удвояват този показател, но техния Mixer все още е с много ниска база, спрямо останалите две платформи. Потребителите прекарват „едва“ 357 млн. часа през 2019 г. За сметка на това Mixer превъзхожда YouTube Gaming по качено съдържание – 80 срещу 48 млн. часа. Twitch е безапелационен лидер по този показател с малко под 360 млн. часа.

Водещите игри

Fortnite

При най-популярните гейм заглавия при стрийминга има също размествания. Ако предполагате, че Fortnite продължава да доминира вниманието на зрителите в тези платформи, то сте в заблуда. League of Legends (LoL) отново си връща водещата позиция с малко под 1.1 млрд. гледани часове във всички платформи. Fortnite е веднага след това с малко над 1 млрд. часове. Доста зад тях е третият – Grand Theft Auto V (GTA V) с малко над 560 млн. часове.

streamlabs-newzoo-game-streaming-2019-Games

Така двете най-популярни игри реално са безплатни по модела Free to Play. GTA V от своя страна вече е на доста години, предвид факта, че излезе през далечната 2013 г. Но поради липсата на силно продължение в нейния жанр, тя продължава да се радва на популярност. LoL е дори още по-стара – с дебют през 2009 г. но голямата геймърска база и силната професионална сцена поддържат интереса към нея.

Всичко това става за сметка на Fortnite, чиято инерция се оказа не толкова издръжлива в дългосрочен план, както тези две игри. През 2019 г. интересът към играта на Epic Games е намалял с малко над 28%.

Ексклузивните сделки

ninja-fortnite

Пластовете при платформите за стрийминг на живо ще се разместват през следващите години. В стремеж да намали разликата между Mixer и първите две услуги, Microsoft инвестира милиони в ексклузивни сделки с някои от най-популярните стриймъри.

Така, във втората половина на 2019 г. Ричърд Блевинс, познат зад прякора Ninja, зарязва Twitch канала си и се пренася изцяло в Mixer. По различи оценки, сделката се предполага, че е за 100 млн. долара. Дали е за годишна база или общо за по-дълъг период от време няма потвърждение. Неговият ход позволява на други популярни стриймъри да си осигурят подобни споразумения с подценявани услуги за предаване на живо. Майкъл Shroud Грижезек го последва в Mixer, докато Джак CouRageJD Дънлоп отива в YouTube Gaming, а Джереми Disguised Toast Уанг се пренася изцяло във Facebook Gaming.

twitch-stream-tv

Ефектът засега не означава автоматично пренасяне на тяхната абонатна база от едната платформа в другата. Но постепенно може да прехвърли вниманието на потребителите от едната услуга към другата. Агресивната стратегия на Mixer довежда дотам, че в момента платформата разполага с почти равностоен брой канали в сравнение с Twitch. Но потребителите все още гледат много повече втората услуга.

Важно е да се отбележи, че след подписване на ексклузивен договор, стриймърите напускат само услугите с излъчване на живо. Тъй като Twitch е ориентирана изцяло към подобен тип съдържание, влогърите с подобни споразумения напускат платформата напълно. Това не ги задължава да правят същото с останалите възможности на YouTube и Facebook. Например, Ninja продължава да пуска на запис и обработени свои клипчета в канала си в YouTube, както и да поддържа собствена страница в социалната мрежа на Марк Зукърбърг.

Свързани статии

Back to top button